Strana 1 z 2

Kick Down

Napísané: Streda, 25. Januára 2012, 17:06
od brixi
Je pravda že sa nedoporučuje časté využívanie Kick Down-u ?

Re: Kick Down

Napísané: Streda, 25. Januára 2012, 18:49
od chefino
slyším poprvé...

Re: Kick Down

Napísané: Streda, 25. Januára 2012, 19:11
od TomTomZH
nechcem zakladat novu temu ale vedel by mi to niekdo vysvetlit kick down a launch control co to je a ako na to??
ak sa nemylim kick down je ze pri automatickej prev.pri zoslapnuti plyn pedalu podradi o niekolko rychlosti??

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 03:28
od brixi
TomTomZH napísal:
nechcem zakladat novu temu ale vedel by mi to niekdo vysvetlit kick down a launch control co to je a ako na to??
ak sa nemylim kick down je ze pri automatickej prev.pri zoslapnuti plyn pedalu podradi o niekolko rychlosti??


Ucelom Kick Down je dostat motor do otacok s co najvyssim krutiacim momentom a tym ziskat najvysiie mozne zrychlenie auta( napr. pri predbiehani ). Funguje to pri automatickych prevodovkach nasledovne : Prevodovka automaticky podraduje prevodove stupne az kym sa motor nedostane do cerveneho pasma otacok a nasledne o jeden stupen nadradi. To vsetko prebehne velmi rychlo, cim sa vozidlo maximalne zrychli ( skrati sa cas predbiehania ) .

Launch control je kontrola trakcie ( napr aby pri ostrom rozbiehani nepresmykovali kolesa hnanej napravy )

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 07:34
od eko.fresh
brixi napísal:
Je pravda že sa nedoporučuje časté využívanie Kick Down-u ?


Definuj caste 8-[

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 08:54
od Martin46
samozrejme ze vyuzivanie plneho vykonu skracuje zivotnost aj motora aj prevodovky - ale nepripisoval by som to kick downu - ovela dolezitejsie je menit pravidelne olej v automate.

p,s, Lauch control: jeho cielom nie je zabranit presmykovaniu, ale praveze kontrolovany presmyk aby auto prenieslo na cestu co najvyssi vykon... maju to Mka s SMG prevodovkou - tato funkcia ale vraj riadne drbe prevodovky

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 09:11
od brixi
Martin46 napísal:
samozrejme ze vyuzivanie plneho vykonu skracuje zivotnost aj motora aj prevodovky - ale nepripisoval by som to kick downu - ovela dolezitejsie je menit pravidelne olej v automate.

p,s, Lauch control: jeho cielom nie je zabranit presmykovaniu, ale praveze kontrolovany presmyk aby auto prenieslo na cestu co najvyssi vykon... maju to Mka s SMG prevodovkou - tato funkcia ale vraj riadne drbe prevodovky


Vďaka za usmernenie

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 09:12
od brixi
eko.fresh napísal:

Definuj caste 8-[



Bezne, takmer vzdy

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 09:15
od voMacK
brixi napísal:


Bezne, takmer vzdy


to mas akoze furt plyn zatlaceny do podlahy?

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 09:19
od salat
no lenze akonahle mas co i len najmensi presmyk, tak prenasana trakcna sila uz nie je najvyssia mozna, to len tak na okraj.

Blbo povedane, velhlasny launch control nie je nic ine ako kontrola preklzu kombinovana so systemom radenia automatickej prevodovky tak, aby si vyuzil uplne cely potencial motora a radil v ten najspravnejsi moment. Vykonne auta maju totiz velmi tenku hranicu medzi idealnym zrychlenim na starte a pretocenim kolies. Trafit tuto hranicu bolo vzdy na schopnostiach pretekara a bolo to umenie ktore delilo zrno od pliev. Kedze si ale dnesne M3ky, 911 ci GTRka nekupuju pretekari ale aj bezni... povedzme "vodici" (povodne som chcel povedat "trottli")...tak je treba launch controll k tomu aby mohli ohurovat na semaforoch bez toho aby sami vedeli kde je hranica za ktorou sa im zacne valit dym spoza zadnej napravy.

na druhej strane, kazde dnesne (napr VW) koncernove auto, od Pola cez Golf po Scirocco ma ASR, alebo TCS ci ako to volaju. Plynovy pedal je elektronicky a ak stlacis privelmi, tak elektornika obmedzi otacky motora aby kolesa nepresmykovali. (pouziva k tomu ABS senzory) Nie je to to iste, ale velmi podobne launch controlu.

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 09:22
od brixi
voMacK napísal:

to mas akoze furt plyn zatlaceny do podlahy?


Pri potrebe akcelerovat. Ide mi totiz o to ci to nema nejaky skodlivy vplyv na nieco. Napr tym ze sa otacky motora chvilkovo dostavaju do cerveneho pasma. Ci nie je vhodnejsie podradovat rucne a Kick down vyuzivat kritickych situaciach

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 09:52
od THX24
brixi : urcite to mozes kludne pouzivat "mam kamosa co je uz zavisly na tom :D ",aj ked ja osobne to velmi nepouzivam ,ale niekedy si to skusim ked je volna cesa,alebo pri predbiehani :D inak nemam potrebu vysvetlovat policajtom ze som skusal kickdown :lol: oni ani nevedia co to je 8)

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 10:16
od mexican
To akože cajti zastavujú za kickdown? :D

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 10:52
od eko.fresh
THX24 napísal:
brixi : urcite to mozes kludne pouzivat "mam kamosa co je uz zavisly na tom :D ",aj ked ja osobne to velmi nepouzivam ,ale niekedy si to skusim ked je volna cesa,alebo pri predbiehani :D inak nemam potrebu vysvetlovat policajtom ze som skusal kickdown :lol: oni ani nevedia co to je 8)


Tak im to vysvetli po lopate... Ze to je ako keby ste mali manual a dali to z 5ky do 3ky :D

Re: Kick Down

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 12:56
od THX24
sa smejem chalani :lol: