... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Uprava motoru M51 TD/TDS

Pondelok, 15. Júna 2009, 17:30

Chcel by som zalozit temu ohladom upravi tohto motoru v prospech vykonu. Chcel by som vedie ake mate vy skusenosti s jeho upravov a co ste na svojom motore upravovali.

Ja ma v plane na mojom TDcku urobit nasledovne:
-pridat ic
-upravit vyfuk
-vymenit riadiacu jednotku za TDS
-nacipovat, alebo pouzit niejaky power box
-upravit sanie
-a rozmyslal som aj nad chladicom paliva, ale ci to ma niejaky vyznam, ked sa aj tak zohreje v cerpadle neviem. Mozno to bude len v prospech cerpadla.
 
Užívateľov profilový obrázok
Nicen
Príspevky: 44
Registrovaný: 5.6.2009
Auto: bmw 520i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Pondelok, 15. Júna 2009, 18:14

dám ty otázku čo je podla teba čip tuning??? čo ty na aute spravia????
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Pondelok, 15. Júna 2009, 18:30

už nechceš vodík?
 
Užívateľov profilový obrázok
Nicen
Príspevky: 44
Registrovaný: 5.6.2009
Auto: bmw 520i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Pondelok, 15. Júna 2009, 18:34

vodík???? do tds :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Pondelok, 15. Júna 2009, 18:58

Normalne rozmyslam ci to ma niekedy zmysel tu na forum aj nieco pisat
 
Užívateľov profilový obrázok
Nicen
Príspevky: 44
Registrovaný: 5.6.2009
Auto: bmw 520i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Pondelok, 15. Júna 2009, 19:49

jj máš pravdu diesel si uprav takto- daj si načipovat motor šport filtrer a ak máš éčka tak zvody a výkon si zvýšiš až budeš na mieru spokojný ak chceš cip tuning ty mozem vybaviť aj to ostatné
 
Užívateľov profilový obrázok
iste
Príspevky: 1287
Registrovaný: 23.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Utorok, 16. Júna 2009, 07:08

ja som moje tdsko upravil takto: zvysenie tlaku wastegate+velky intercooler.chip v rj a sportova vlozka. na brzde 163ps ..krutak uz si ani nepamatam..islo to velmi dobre:) az nato, ze ked som mu dal trebars na dvojke plny plyn, vyprdol obrovsky kudol cierneho dymu :D ako tie americke fara
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Utorok, 16. Júna 2009, 08:31

iste napísal:
ja som moje tdsko upravil takto: zvysenie tlaku wastegate+velky intercooler.chip v rj a sportova vlozka. na brzde 163ps ..krutak uz si ani nepamatam..islo to velmi dobre:) az nato, ze ked som mu dal trebars na dvojke plny plyn, vyprdol obrovsky kudol cierneho dymu :D ako tie americke fara

No zaujmalo by ma ako si zvysoval tlak na wastegate vsak pri tds turbo nieje ovladane len je tam nieco ako wastegate ktory az pri vysokom tlaku pusti spaliny mimo lopatiek. Nieje to tak ako pri turbach riadenych napriklad podtlakom kde staci upravit tento podtlak niejakym kontrolerom a tlak turba sa ta zvysovat. A ic si pouzil s coho?
 
Užívateľov profilový obrázok
iste
Príspevky: 1287
Registrovaný: 23.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Utorok, 16. Júna 2009, 11:42

iste :D ale starsi model garrettu sa dal nastavovat.10kluc a ides.nastavis si regulator a pohoda.ty uz mas asi ten novsi a tam nemozes nic.starsi model sa uz bohuzuial nevyraba,treba kuknut z nejakeho e34 alebo mitsubishi galant td..

http://www.norik.sk//images/gallery/640 ... 6b6d17.jpg

cooler som nasiel na vrakaci,za 1500sk to bolo v pohode.bol z nejakeho "tuningoveho" diesla,tusim ford..bolo to prevratene na strechu,takze chladic ok:)este aj super pristup:)
uz ked som isiel nad kilo bol citit:)ale bez zmeny tlaku je to nanic,vtedy staci ten co tam je. moj motor bol ok,aj vydrzal dost..ale kamarat po takej istej uprave prisiel o piest cislo 4 a v nom iba diera:) formula to ale zdaleka neni:)

http://www.autotuning.on-line-obchod.cz ... ovani.html
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Utorok, 16. Júna 2009, 13:16

iste napísal:
iste :D ale starsi model garrettu sa dal nastavovat.10kluc a ides.nastavis si regulator a pohoda.ty uz mas asi ten novsi a tam nemozes nic.starsi model sa uz bohuzuial nevyraba,treba kuknut z nejakeho e34 alebo mitsubishi galant td..

http://www.norik.sk//images/gallery/640 ... 6b6d17.jpg

cooler som nasiel na vrakaci,za 1500sk to bolo v pohode.bol z nejakeho "tuningoveho" diesla,tusim ford..bolo to prevratene na strechu,takze chladic ok:)este aj super pristup:)
uz ked som isiel nad kilo bol citit:)ale bez zmeny tlaku je to nanic,vtedy staci ten co tam je. moj motor bol ok,aj vydrzal dost..ale kamarat po takej istej uprave prisiel o piest cislo 4 a v nom iba diera:) formula to ale zdaleka neni:)

http://www.autotuning.on-line-obchod.cz ... ovani.html


No myslim ze moje turbo by sa teda tak nastavit ako ty pises dalo, ale s tym nejdem spekulovat. Intercooler chcem namontovat, a verim ze mi spravi coto aj bez zmeny tlaku. Ja mam TD a tam ked sa turbo a motor riadne zohreju, je strara vykonu sposobena zvysenim teploty vyrazna. Auto zacne hucat, ako kamion a nic netaha. Myslim ze ICcko ma neda nic pokazit. Cital som ze zmena teploty vzduch o 10 stupnov sposoby zmenu vykonu a 5percent. Vies si asi predstavit aky je pokles vykonu ked ti take horuce turbo fuka do motora vzduch s teplotou napriklad 90stupnov. Ak predpokladam ze normalna teplota je 50 stupnov moze to byt pokles vykonu aj o 20percent
 
Užívateľov profilový obrázok
iste
Príspevky: 1287
Registrovaný: 23.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Utorok, 16. Júna 2009, 14:08

tak to ano, daj ten ic.to bude ovela lepsejsie tahat.a hlavne ked budes mat zohriaty motor a pojdes uz cca 120km/h..to bude luxus ten zatah.ides aj chipnut?
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Utorok, 16. Júna 2009, 16:34

iste napísal:
tak to ano, daj ten ic.to bude ovela lepsejsie tahat.a hlavne ked budes mat zohriaty motor a pojdes uz cca 120km/h..to bude luxus ten zatah.ides aj chipnut?

No asi by som najskor dal RJ z TDSka, a az potom by som riesil cipovanie. Ako motor mam fakt v dobrom stave klop klop klop. Auto ma na tachaci 185000KM a podla toho ako vyzera motor (je tam original) a aku ma kompresiu a rozvody to mozno bude aj pravda. Nerad by som ho odjebal koli cipu a par KW naviac. Preto si to este dobrre rozmyslim ale v prvom rade IC ten mu v kazdom pripade len prospeje.
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Utorok, 16. Júna 2009, 16:43

iste napísal:
iste :D ale starsi model garrettu sa dal nastavovat.10kluc a ides.nastavis si regulator a pohoda.ty uz mas asi ten novsi a tam nemozes nic.starsi model sa uz bohuzuial nevyraba,treba kuknut z nejakeho e34 alebo mitsubishi galant td..

http://www.norik.sk//images/gallery/640 ... 6b6d17.jpg

cooler som nasiel na vrakaci,za 1500sk to bolo v pohode.bol z nejakeho "tuningoveho" diesla,tusim ford..bolo to prevratene na strechu,takze chladic ok:)este aj super pristup:)
uz ked som isiel nad kilo bol citit:)ale bez zmeny tlaku je to nanic,vtedy staci ten co tam je. moj motor bol ok,aj vydrzal dost..ale kamarat po takej istej uprave prisiel o piest cislo 4 a v nom iba diera:) formula to ale zdaleka neni:)

http://www.autotuning.on-line-obchod.cz ... ovani.html


A ten tvoj kamarat daval aj niejaky cip? Nemyslim si ze zmena tlaku turba moze spalit piest, pokial tam nieje aj viac paliva. Je jasne ze cim viac zvduchu tym extremnejsie horenie a vyssia teplota (pre toto by som TD bez IC neupravoval) ale to musel teda tomu turbu riadne pridat. To by som sa skor bal ze to turbo to nevydrzi dlho, a nie ze prepali piest. Inak to tvoj TDS malo stoho niejake nasledky? preco mas teraz is?
 
Užívateľov profilový obrázok
Peped
Príspevky: 1303
Registrovaný: 3.9.2006
Auto: g31 530d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Utorok, 16. Júna 2009, 16:44

Moja rada. Nevymýšlaj s prkotinami, prerob to riadne na tds a tých 30koní navyše ti bude určite stacit a potom uvidís. Je to najlepsia volba, popripade ak ta to zase, omrzi tak potom cip a si na 170konoch! :wink:
g31 530d
e61 550i LCI
e60 545i ex
e46 320d touring ex
e36 328i coupe ex
e36 325tds touring ex
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS

Utorok, 16. Júna 2009, 16:50

Peped napísal:
Moja rada. Nevymýšlaj s prkotinami, prerob to riadne na tds a tých 30koní navyše ti bude určite stacit a potom uvidís. Je to najlepsia volba, popripade ak ta to zase, omrzi tak potom cip a si na 170konoch! :wink:

Vsak presne to som pisal, ze ci by som robil niejake upravy software by som si rozmyslel


Inak na nete som raz vydel TDS ktore malo 190koni, udajne to bola driftcar no chcel by som to vidiet za jazdy :D

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných