... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Dyx
Autor témy
Príspevky: 29
Registrovaný: 3.10.2015
Auto: F10520dautomat2010
Kraj: Zahraničie

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Štvrtok, 7. Apríla 2016, 09:19

mitocross napísal:
Dyx, ty si riadny pacient. Co vymyslas vymyslene?
Daj tam taku baterku, aka my byt, alebo vacsiu kapacitu.
6 rokov namahania v modernom aute je pre kazdu baterku akurat.
Ak budes mat zvysene vybijanie, potom mozes hladat pricinu...
Nakodovat novu bat. si vies aj sam doma za 0,- korun - staci ti smartfon a aplikacia Carly for BMW, ktora to zvlada. Netreba ziadny servis. V pripade, ze mas cestu okolo NR, tak ti to spravim gratis - aspon si tu funkciu konecne vyskusam nazivo.

Kdyz si prectes popis CARLY na u F-modelu zatim neumi vubec nic REGISTROVAT jeste .. ale MOZNA bude 2Q-2016...
 
Dyx
Autor témy
Príspevky: 29
Registrovaný: 3.10.2015
Auto: F10520dautomat2010
Kraj: Zahraničie

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Štvrtok, 7. Apríla 2016, 09:20

ViktorDDD napísal:
som laik do elektriky tak ma neukamenujte, ale nie je mozne ze AGM bateria je tam aj preto aby to malo co najmensie vykyvy napatia ktore by mohli niektorym r. jednotkam vadit?

Nesmysl opravdu NENI tam proto
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Štvrtok, 7. Apríla 2016, 09:47

mne je to jedno len som sa pytal :wink:
vsak kludne si tam daj aj Varta Black co sa dava do favoritov, je to tvoje auto, tvoja vizitka ked setris kde sa da a je ti nejaky ten priplatok par desiatok eur pri F10 vela
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Štvrtok, 7. Apríla 2016, 14:11

Dyx napísal:
Skutecne vydrzi vic? Je to ale skutecne nutne a skutecne se to v aute vyuzije? Neni v aute AGM jen kvuli Start-Stop systemu ktery tam ale stejne NEMAM takze vlastne uplne zbytecne? O kolik procent ci roku konkretne v tomto modelu bude podle tebe mit AGM delsi zivotnost nez EFB a nez GEL ? jde mi o princip nechci kupovat neco co treba vubec nepotrebuju a nevyuziju...

To ci AGM (bez udania vyrobcu/modelu) vydrzi v tvojom aute viac ako ina konstrucna schema baterie a o kolko je nezodpovedatelna otazka. Da sa to mozno urcit na nejakej miere pravdepodobnosti. AGM urcite nie je v aute iba kvoli start-stop systemu, ako uz pisali ini kvalitne AGM baterie su najma schopne vysokych zatazovych prudov a castych nabijacich/vybijacich cyklov bez pravdepodobnosti poskodenia, takisto hrozi pri nich ovela nizsie riziko poskodenia baterie vytecenim elektrolytu a vyschnutim elektrod ako pri klasickych modeloch. Zlyhanie baterie je najcastejsou poruchou auta. Preto napriklad BMW dava AGM standardne uz do E60 LCI modelov. V F10 podla mojho nazoru urcite potrebovat budes a vyuzijes.

Ja napriklad mam v expedicnom aute (Patrol GR) s 2 navijakmi 2 AGM baterky, pretoze potrebujem vysoke prudy na pohon navijakov, v druhom aute na kempovanie (tiez Patrol GR) mam 2 klasicke baterky, pretoze za rovnaku cenu mam vyssiu kapacitu, ktoru vyuzijem na chladnicku a karavanove funkcie.


Dyx napísal:
Tak udajne se da vypojit rekuperace.. ktera akumulator akorat zatezuje (zvysene nabijeci proudy) jeden nemec to tak udelal a je maximalne spokojeny.... Treba takova Exide Premium Carbon je slusna baterka za suprovou cenu.....nechapu proc by nemela v F10ce vydrzet. Mne se nelibi ze ta AGM po 5letech odchazi kdyby to bylo po 9 letech tak nereknu ani slovo.. Pokud Exide Premium odejde taky po 5 letech coz by nemusela.. tak je to taky v pohode...
Konfigurace auta viz priloha PDF


Rekuperacia nie je vec, ktora akumulator akurat zatazuje - rekuperacia je vec, ktora hlavne znizuje spotrebu a emisie do ovzdusia! Odpojit si rekuperaciu je podla mna rovnaka zvrhlost hodna odsudenia ako odstranenie DPF. Neviem preco si dospel k zaveru ze AGM odide po 5 rokoch, ale nie je to pravda, zavisi vzdy od podmienok pouzivania a samozrejme od kvality. Pri TCO (Total Cost of Ownership) F10 na 5 rokov je rozdiel medzi cenou AGM a ineho typu uplne zanedbatelny. Ak chces setrit, tak kupit si auto, zvlast F10 z rocniku 2010 (ked este len nabiehala vyroba a tento rocnik je zvlast slavny svojou nekvalitou) je pre mna rovnako nepochopitelny nezmysel ako Tvoj pokus davat si do auta EFB baterku. Setris na uplne nespravnom mieste. Kazdopadne, aby som odpovedal na Tvoju prvu otazku - zamena EFB za AGM mozna je. Je to rozumne? Nie.
 
Dyx
Autor témy
Príspevky: 29
Registrovaný: 3.10.2015
Auto: F10520dautomat2010
Kraj: Zahraničie

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Štvrtok, 7. Apríla 2016, 14:38

local napísal:
To ci AGM (bez udania vyrobcu/modelu) vydrzi v tvojom aute viac ako ina konstrucna schema baterie a o kolko je nezodpovedatelna otazka. Da sa to mozno urcit na nejakej miere pravdepodobnosti. AGM urcite nie je v aute iba kvoli start-stop systemu, ako uz pisali ini kvalitne AGM baterie su najma schopne vysokych zatazovych prudov a castych nabijacich/vybijacich cyklov bez pravdepodobnosti poskodenia, takisto hrozi pri nich ovela nizsie riziko poskodenia baterie vytecenim elektrolytu a vyschnutim elektrod ako pri klasickych modeloch. Zlyhanie baterie je najcastejsou poruchou auta. Preto napriklad BMW dava AGM standardne uz do E60 LCI modelov. V F10 podla mojho nazoru urcite potrebovat budes a vyuzijes.
Ja napriklad mam v expedicnom aute (Patrol GR) s 2 navijakmi 2 AGM baterky, pretoze potrebujem vysoke prudy na pohon navijakov, v druhom aute na kempovanie (tiez Patrol GR) mam 2 klasicke baterky, pretoze za rovnaku cenu mam vyssiu kapacitu, ktoru vyuzijem na chladnicku a karavanove funkcie.

Rekuperacia nie je vec, ktora akumulator akurat zatazuje - rekuperacia je vec, ktora hlavne znizuje spotrebu a emisie do ovzdusia! Odpojit si rekuperaciu je podla mna rovnaka zvrhlost hodna odsudenia ako odstranenie DPF. Neviem preco si dospel k zaveru ze AGM odide po 5 rokoch, ale nie je to pravda, zavisi vzdy od podmienok pouzivania a samozrejme od kvality. Pri TCO (Total Cost of Ownership) F10 na 5 rokov je rozdiel medzi cenou AGM a ineho typu uplne zanedbatelny. Ak chces setrit, tak kupit si auto, zvlast F10 z rocniku 2010 (ked este len nabiehala vyroba a tento rocnik je zvlast slavny svojou nekvalitou) je pre mna rovnako nepochopitelny nezmysel ako Tvoj pokus davat si do auta EFB baterku. Setris na uplne nespravnom mieste. Kazdopadne, aby som odpovedal na Tvoju prvu otazku - zamena EFB za AGM mozna je. Je to rozumne? Nie.

Rekuperace zbytecne brzdi i kdyz brzdit nepotrebuju protoze se neda vypnout. Vim o chlapkovi ktery si rekuperaci deaktivoval a spotreba mu vubec nevyrostla ...
No nicmene asi to fakt nema smysl do toho uz dal vrtat...
Volal jsem distributorovi banner s informaci co si mysli jak dlouho jeste vydrzi baterka ktera dava 400A namisto 900A studeny startovaci proud (CCA) coz je mimochodem presne tolik kolik dava zanovni minipidibaterka v benzinacku Skoda CITIGO....
Rikali ze podle nich to pres leto jeste v pohode vydrzi ale na zimu uz by to chtelo novou baterku.
V autorizaku rikali ze baterka neco okolo 8tis... i s kodovanim okolo 12tis coz je skoro 450€ , dobry nesmysl.
Baterka AGM se da sehnat uz okolo 3800,- coz je okolo 140€
http://www.cekl-eshop.cz/silver-agm/aut ... -95ah-g14/

No a mezitim se mi bud podari rozchodit program Rheingold a nebo si pockam a snad do te doby bude umet ten zde doporucovany SW CARLY pro Android i registraci nove baterky, coz zatim u modelu F10 NEUMI !!
Mezitim budu baterku pokazde kdyz bude auto v garazi stale veset na CTEK MXS 25....
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Štvrtok, 7. Apríla 2016, 15:23

Dyx napísal:
Rekuperace zbytecne brzdi i kdyz brzdit nepotrebuju protoze se neda vypnout. Vim o chlapkovi ktery si rekuperaci deaktivoval a spotreba mu vubec nevyrostla ...

Takyto dokaz tvrdenia "vim o chlapikovi" je uplne nepouzitelny, ja zasa viem o chlapikovi, co si rekuperaciu ne deaktivoval a spotreba mu narastla. Rozumieme si? Bez posudenia vsetkych vplyvov je vyvodzovanie zaverov z jedneho ad-hoc pripadu, kde nepozname podstatne podrobnosti, uplne zbytocne.

Dyx napísal:
No nicmene asi to fakt nema smysl do toho uz dal vrtat...
Volal jsem distributorovi banner s informaci co si mysli jak dlouho jeste vydrzi baterka ktera dava 400A namisto 900A studeny startovaci proud (CCA) coz je mimochodem presne tolik kolik dava zanovni minipidibaterka v benzinacku Skoda CITIGO....
Rikali ze podle nich to pres leto jeste v pohode vydrzi ale na zimu uz by to chtelo novou baterku.

Autorizaky maju standardizovany test kondicie baterie, je to sucast pravidelnej prehliadky vozidla. Stav baterie test vyjadri v %.

Dyx napísal:
V autorizaku rikali ze baterka neco okolo 8tis... i s kodovanim okolo 12tis coz je skoro 450€ , dobry nesmysl.
Baterka AGM se da sehnat uz okolo 3800,- coz je okolo 140€
http://www.cekl-eshop.cz/silver-agm/aut ... -95ah-g14/

Uplne suhlasim, kupovat bateriu v autorizovanom servise je uplny nezmysel, ja som do svojho auta chcel ale nekupil nakoniec http://autobaterie.heureka.sk/exide-mic ... 00a-ek920/
Za 150 EUR sa da kupit slusna AGM. Nakodovanie zvladne (dufam, to prave neviem pre F10) hadam kazdy schopnejsi BMW servis za par EUR. nemusi byt autorizovany.

Dyx napísal:
No a mezitim se mi bud podari rozchodit program Rheingold a nebo si pockam a snad do te doby bude umet ten zde doporucovany SW CARLY pro Android i registraci nove baterky, coz zatim u modelu F10 NEUMI !!
Mezitim budu baterku pokazde kdyz bude auto v garazi stale veset na CTEK MXS 25....

[/quote]

Ja osobne by som si nasiel servis, ktory vymenu baterie (za tu istu kapacitu) registrovat aj na F10 vie, neverim ze na 6 rokov stare auto je to zazrak vyhradeny iba autorizakom. Nabijat si auto doma kazdy raz na nabijacke je teda pekny vopruz. Mne moje auto stoji v garazi uz 3 roky kludne aj 2-3 mesiace bez pohnutia a potom chyti na prvy brink. Rocnik 09/2009, baterka original.
 
Dyx
Autor témy
Príspevky: 29
Registrovaný: 3.10.2015
Auto: F10520dautomat2010
Kraj: Zahraničie

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Piatok, 8. Apríla 2016, 21:14

tak jsem zjistil zajimavou info.
Kdyz je v aute aktivni rekuperace, tak ridici jednotka nabijeni baterku nabiji pouze na 80% jeji kapacity (aby v ni bylo misto na rekuperacni nabijeni). Pokud mas jizdni profil kde malo rekuperujes A nebo baterku nedobijis rucne, tak proste baterka (AGM) odejde velmi brzo. Vim o reportech kdy odesla po 2-3 letech takze ja se svymi 5 lety jeste relativne v pohode. Ano jsou vyjimky kdy nekomu vydrzi i 6-7 roku i s REKUPERACI ale to jsou spis vyjimky.

Chlapik na nem. foru si proto odkodoval REKUPERACI a baterka se mu zase nabiji na 90% kapacity a je maximalne spokojeny. Co je zajimave, tak spotreba mu po odkodovani REKUPERACE nevzrostla ani o desetinu litru....
On si tam dal samozrejme zase AGM baterku, je ovsem otazka jestli by mu v tomhle pripade nestacila i EFB....
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Sobota, 9. Apríla 2016, 08:00

Cenový rozdiel medzi AGM a nonAGM je koľko? 30%? Pri tom AGM ti vydrží štandardne 2x toľko. Celkom jednoduchá Matika. Ja mam AGM 8 rokov, tuto zimu som ju preventívne prvý krát dobil.
Akú máš vlastne motiváciu nekúpiť AGM, okrem ceny teda. Nie som Elektrikar ale som presvedčený že aj nomAGM ti pôjde, ale bude to trápenie pre tu batériu aj pre auto. Tak aby si sa nečudoval keď ti to po 1 alebo 2 sezónach odíde.
Obrázok
 
Dyx
Autor témy
Príspevky: 29
Registrovaný: 3.10.2015
Auto: F10520dautomat2010
Kraj: Zahraničie

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Sobota, 9. Apríla 2016, 10:30

madxface napísal:
Cenový rozdiel medzi AGM a nonAGM je koľko? 30%? Pri tom AGM ti vydrží štandardne 2x toľko. Celkom jednoduchá Matika. Ja mam AGM 8 rokov, tuto zimu som ju preventívne prvý krát dobil.
Akú máš vlastne motiváciu nekúpiť AGM, okrem ceny teda. Nie som Elektrikar ale som presvedčený že aj nomAGM ti pôjde, ale bude to trápenie pre tu batériu aj pre auto. Tak aby si sa nečudoval keď ti to po 1 alebo 2 sezónach odíde.

Jak rikam jde mi o
1. princip proc tam cpat neco co vlastne vubec nepotrebuju. Hlavni a jediny duvod pro AGM je START-STOP system ktery v aute NEMAM
2. pomer vykon/cena: AGM je skoro 2.6x drazsi.
napr. Exide Carbon Premium 100Ah/900A: 2104,- vs /Banner Running Bull AGM 60501: 5384,-
Tzn. kdyz mi Exide Carbon vydrzi 4 roky, silne pochybuju ze mi Banner vydrzi 2.6x tak dlouho tj skoro 11roku. Navic pochybuju ze si F10ku necham dalsich 11roku :-)

Opakuju: trapeni pro baterku by to bylo pokud bych mel START-STOP, kvuli kteremu se AGM do aut davaji, ale ja ho NEMAM !!
 
PetoK
Príspevky: 9932
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Sobota, 9. Apríla 2016, 10:47

Komu niet rady tomu niet pomoci... #-o
Naposledy upravil/-a PetoK v Sobota, 9. Apríla 2016, 12:45, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12562
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Sobota, 9. Apríla 2016, 12:13

Chalani kaslite na to....Dyx kup si olovenu bat a daj si ju tam....budes spokojny ze si usetril na takom peknom aute par Kc(kodovanie si asi urobis sam,tak platit nebudes) a spokojne jazdi.....Keby zacali byt problemy tak daj vediet mi sa radi zasmejeme "ved sme ti to hovorili"....

Vcera som riesil jednu E60 FL 525xd z KN, pan ma mat v aute AGM bateriu,ale niekto tam dal olovo,nakodovana AGM....po 30000km sa mu objavuju problemy z vybitou bateriou....

BMW nieje dacia tod na konec....

Ps: Montujem Exide bat uz par rokov do BMW,namontovych okolo 50ks bat...cena olova 110€ cca a AGM 170€ cca(nepametam presne)....rozdiel zanedbatelny myslim....1tankovanie.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Dyx
Autor témy
Príspevky: 29
Registrovaný: 3.10.2015
Auto: F10520dautomat2010
Kraj: Zahraničie

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Sobota, 9. Apríla 2016, 14:23

TT-SIMIK napísal:
...Vcera som riesil jednu E60 FL 525xd z KN, pan ma mat v aute AGM bateriu,ale niekto tam dal olovo,nakodovana AGM....po 30000km sa mu objavuju problemy z vybitou bateriou.........

A proc to sem pletes? Pan byl asi blazen, kdyz si to neprekodoval nebo nenechal prekodovat z AGM na normal a jednoduse tam vrazil klasicke olovo, pochopitelne ze normalni olovo se nesmi nabijet na tak vysoky proud jako potrebuje AGM ! Ja se na rozdil od toho pana se informuju DOPREDU....
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Sobota, 9. Apríla 2016, 16:34

nechajte to tak, nech si tam da co chce, on nepotrebuje radu skor sa chcel pochvalit na aku uzastnu vec prisiel a ze inzinieri v bmw urobili chybu ze to tak navrhli, nabuduce bude davat prec xenon svetla lebo svietia horsie nez halogeny alebo da mensie kotuce lebo na jeho potreby stacia male...
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Sobota, 9. Apríla 2016, 17:58

Dyx napísal:
tak jsem zjistil zajimavou info.
Kdyz je v aute aktivni rekuperace, tak ridici jednotka nabijeni baterku nabiji pouze na 80% jeji kapacity (aby v ni bylo misto na rekuperacni nabijeni). Pokud mas jizdni profil kde malo rekuperujes A nebo baterku nedobijis rucne, tak proste baterka (AGM) odejde velmi brzo. Vim o reportech kdy odesla po 2-3 letech takze ja se svymi 5 lety jeste relativne v pohode. Ano jsou vyjimky kdy nekomu vydrzi i 6-7 roku i s REKUPERACI ale to jsou spis vyjimky.

zdroj Tvojich tvrdeni? Prepac, ale podla mna rozpravas hluposti a nerozumies tomu, v com je rozdiel medzi AGM a inym konstrukciami, preto Ti neverim.
Kazda autobateria skracuje zivotnost, pokial je dlhodobo nedobijana na 100% jej kapacity. Ja som ti pisal o dovodoch, preco je odporucane pouzivat AGM bateriu v kazdom aute, na tie nereagujes.
Pre zaklad sa zorientovat napriklad na https://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_batt ... acid_cells

Podla mna je fajn ze sa snazis nad vecami rozmyslat, ale pripada mi dost zbytocne ze sa pytas, ked potom na odpovede nereagujes. Este raz aby som to zhrnul - rekuperacia je vec setriaca emisie a spotrebu. AGM baterie su ovela bezpecnejsie ako ine typy. Su drahsie, ale to je cena za vyhody, ktore ponukaju, da sa lahko eliminovat nakupom od predajcu, ktory ponuka rozumne ceny.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12562
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: nutny novy akumulator - zamena EFB za AGM mozna?

Sobota, 9. Apríla 2016, 21:18

Pletiem som sem pretoze on chybu urobil a ty sa ju chystas.....Co ti na to povedali cesky klubaci??Na ten tvoj napad??

Dyx napísal:
A proc to sem pletes? Pan byl asi blazen, kdyz si to neprekodoval nebo nenechal prekodovat z AGM na normal a jednoduse tam vrazil klasicke olovo, pochopitelne ze normalni olovo se nesmi nabijet na tak vysoky proud jako potrebuje AGM ! Ja se na rozdil od toho pana se informuju DOPREDU....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných