... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Streda, 25. Februára 2009, 20:51

=D> =D> :bmwball:
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 10:09

Mireck napísal:
Necital som cele toto vlakno ale je to tak ze ak budu dve rovnake kolesa dajme tomu na jednej naprave a jedna z nich bude podhustena tak pri konstantnej rychlosti na rovinke bude koleso s podhustenou pneumatikou sa krutit rychlejsie nakolko ma mensi ucinny obvod. Na tomto principe funguje sledovanie tlaku v pneumatikach u novsich automobiloch. Rychlost otacania jednotlivich kolies je bratre od snimacov ktore vyuziva ABS. Preto vznikaju aj falosne hlasky podhustenej pneumatiky ak je na aute rezerva s inym rozmerom. Ucinny obvod kolesa sa da vypocitat z polomeru kolesa meranom od vozovky po stred kolesa. Ten rozdiel v obvode nezatazeneho kolesa sa iba hnetie a preto sa aj zahrieva pri podhustenej gume.


ak si cital aspon nazov vlakna, tak sa bavime o rozdiele na tacho, k tomu si sa nevyjadril..

inac na tacho sa zobrazuje spriemerovana rychlost laveho a praveho zadneho kola,
tym padom predne kola nemaju vplyv na tacho.

zadne maju vplyv, ale az pri vyraznom podhusteni kde sa vyrazne zmensi vzdialenost medzi stredom kola a zemou,
obvod pneu ostava zachovany, ale v mieste dotyku s cestou sa pneumatika zmackne,
a kolo sa cez nu prevali pri com vznika vysoke teplo..

tak, cakame kym sem niekto da nejake cisla, ako sa meni obvod pneu v percentach pri roznych tlakoch.. :wink:
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 10:43

alfi666 napísal:
Netvrdim, ze k drobnym preklzom medzi pneu a asfaltom nedochadza - zrejme ano a asi preto sa podhustene pneu viacej deru ako spravne nahustene... v kazdom pripade
nadalej tvrdim, ze nespravnym nahustenim pneu sa zvysuje pocet otacok hriadela (aj ked o male percento)


presne tak, obvod sa (takmer) nemeni, zvacsi sa dlzka kontaktu s vozovkou,
nahrnutie a presmykovanie pneu je jedinym podstatnym dovodom preco je rozdiel v otackach.
vacsina prispevkov ma nespravny predpoklad ze pneu nepresmykuje.
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 10:52

moj nazor:
podhustenie pneumatiky je straaaasne male percento v obvode - ale je
skor by som povedal ze normalne nahustena a podhustena maju rovnaky obvod .. kedze je sice mensia vzdialenost od zeme k stredovej osi .. ale obvod sa nezmeni .. len je z kruhu 'vajcovy' tvar
obvod sa zmeni len pri silno prehustenej pneu ... kedy pri pohlade z boku ma tvar 'U' .. a na cestu dosada len stredom dezenu
ako som pisal skor ... tak nejaky 1cm v priemere (alebo 0.5cm v polomere = od zeme k stredu) spravi pri 16" disku a 205/55ke gume spravi odchylku na obvode nejake 2% .. ale to je mozne asi len pri zjazdenom dezene (2mm vs. 7mm)
pre tych co sa im nechce pocitat uvediem ze 2% pri 90km/h je 1.8km/h a pri 50ke je to 1km/h
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 13:52

BlackMW napísal:
zadne maju vplyv, ale az pri vyraznom podhusteni kde sa vyrazne zmensi vzdialenost medzi stredom kola a zemou,
obvod pneu ostava zachovany, ale v mieste dotyku s cestou sa pneumatika zmackne,
a kolo sa cez nu prevali pri com vznika vysoke teplo..


=D> =D> =D> presne tak... treba merat polomer od stredu kola po zem... a nie polomer kolesa ked je vo vzduchu ;)
Myslim, ze na rozdiel v rychlosti pri podhustenej pneu nevplyva zmena obvodu (roztiaznost kolesa) ale to, ze sa pneu stlaci (teda aspon si myslim) :)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
darty
Príspevky: 226
Registrovaný: 14.12.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Záhorie

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 15:38

Podľa mňa, sa o zmene rýchlosti otáčania hriadeľa kolesa môžme baviť až vtedy,
keď je pneumatika skoro prázdna, čiže keď dochádza k deformácii kordovej kostry
behúňa pneumatiky,teda "krčenie dezénu". Behúň má konštantnú dĺžku(obvod) a
pokiaľ má stály kontakt s vozovkou, tak sa obvod predsa nemení. A obvod je priamo
úmerný otáčkam, takže sa nemôžu meniť ani otáčky hriadeľa. Myslím, že väčší vplyv
má už výška dezénu, ako podhustenie pneu.
Ja neviem...
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 21:15

darty napísal:
Podľa mňa, sa o zmene rýchlosti otáčania hriadeľa kolesa môžme baviť až vtedy,
keď je pneumatika skoro prázdna, čiže keď dochádza k deformácii kordovej kostry
behúňa pneumatiky,teda "krčenie dezénu". Behúň má konštantnú dĺžku(obvod) a
pokiaľ má stály kontakt s vozovkou, tak sa obvod predsa nemení. A obvod je priamo
úmerný otáčkam, takže sa nemôžu meniť ani otáčky hriadeľa. Myslím, že väčší vplyv
má už výška dezénu, ako podhustenie pneu.



Presne tak!!!!!!

Takže takto chlapci!!! Neviem kto túto teóriu skúšal,alebo sú to len domienky. Ja som to testoval doma,lebo ma to už nasralo...)
Takže ak je pneumatika nafukana,alebo podhudtená, tak prejde tu istu drahu celym svojím obvodom, či už je ten obvod gulaty,alebo čapaty,
nakreslil som si na koleso čiaru dole na začiatku dráhy,označil som začiatok dráhy, prešiel som s ním 360 st. cele kolečko, na
konci som nakreslil konec dráhy. Potom som koleso sčapil urobil s neho vajce a začal som na to istom mieste,na značke na začiatku a na tom istom mieste na konci na značke som skončil!!!

Takže ak je aj pneu podhustená, tak svojím odvodom prejde tú istú dráhu ako ked je nafúkaná.....a kedže os na ktorej je pneu čiže cele koleso napevno prejde tak isto tú istú vzdialenosť....či už je nafúkané,alebo podhustené....

PS: iné je ked sa použije ina pneu z menším dezénom,alebo koleso z menším priemerom, to na tej istej dráhe medzi značkami urobí viac otáčok, tak isto aj os na ktorej je pripevnená.....

PS1: Uvediem ešte jeden živý príklad čo sa mi stal pre nedávnom na mojom aute..išiel som niekolko kilometrov na podhustenej pneumatike (proste defekt)a DSC neblikalo...všetci vieme,že dsc sníma otáčky kola/hriadela(poloosy).....takže vše ok z otáčkami hriadela..........nahodil som rezervu ktorá ma menší priemer od origo pneu a dsc začalo blikať ked som šiel viac ako 90Km za hodinu........to znamená že zaznamenalo viac otáčok ako je normálne a vyhodnotilo to ako preklz kola a dsc blblo..a vyhodilo chybu......takž poučenie znie...nejazdite na rezerve viac ako 90...pokial je dojazdová...hehe..a .už sa tu nehadajte,lebo je to ako to hovorím ja....kedy to bolo ako hovorí alfi a iny tak by dsc blikalo všetkým ktorý ho maju....a mali by podhustenú pneumatiku.........Jasné a už ma netankujte....))))))))))
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 21:43

No neviem ako vy, ale ja osobne by som si nedovolil spochybnovat nieco co uz funguje ... :roll:
Monitorovanie podhustenych pneu na zaklade otacok kolesa sa pouzivalo uz par rokov dozadu...

zhmp:
Ty si zmeral to, ze ci pneu prejde rovnaku vzdialenost od vyznacenej palicky na pneu po jej plne otocenie pri nafuknutom a vyfuknutom stave..
kedze sa obvod pneu nemeni, tak samozrejme, ze sa nezmenila ani ta prejdena vzdialenost ;) ... mal si tu ciarku urobenu aj na disku? ;)

Inak.. si myslim, ze tento fenomen sa zacne prejavovat len od urcitej rychlosti... vtedy moze dochadzat k preklzom...

Toto by bolo zaujimave skusit na aute ktore ma digitalne tacho.... ist napr presne 100km/h... a merat to aj spolu s GPS.... potom sfuknut pneu, aby bol badatelny pokles svetlej vysky auta... a potom ten pokus zopakovat 8-[


Ja uz fakt neviem co sem mam nakopirovat aby ste mi verili :roll:
http://www.spravnytlakpneu.sk/index.php?page=clanky&modul=up&act=17
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 21:56

zhmp napísal:
PS1: Uvediem ešte jeden živý príklad čo sa mi stal pre nedávnom na mojom aute..išiel som niekolko kilometrov na podhustenej pneumatike (proste defekt)a DSC neblikalo...všetci vieme,že dsc sníma otáčky kola/hriadela(poloosy).....takže vše ok z otáčkami hriadela..........nahodil som rezervu ktorá ma menší priemer od origo pneu a dsc začalo blikať ked som šiel viac ako 90Km za hodinu........


Isiel si viac ako 90 stym defektom? ;)... preco blikalo DCS iba ked si isiel viac ako 90 a nie menej?... lebo to ma urcitu toleranciu ktoru este nevyhodnocuje ako chybu... podhustena pneu moze menit pocet otacok, ale moze byt kludne v tom limite, ze DSC sa este "neozve" :D
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 22:00

alfi666 napísal:
No neviem ako vy, ale ja osobne by som si nedovolil spochybnovat nieco co uz funguje ... :roll:
Monitorovanie podhustenych pneu na zaklade otacok kolesa sa pouzivalo uz par rokov dozadu...

zhmp:
Ty si zmeral to, ze ci pneu prejde rovnaku vzdialenost od vyznacenej palicky na pneu po jej plne otocenie pri nafuknutom a vyfuknutom stave..
kedze sa obvod pneu nemeni, tak samozrejme, ze sa nezmenila ani ta prejdena vzdialenost ;) ... mal si tu ciarku urobenu aj na disku? ;)

Inak.. si myslim, ze tento fenomen sa zacne prejavovat len od urcitej rychlosti... vtedy moze dochadzat k preklzom...

Toto by bolo zaujimave skusit na aute ktore ma digitalne tacho.... ist napr presne 100km/h... a merat to aj spolu s GPS.... potom sfuknut pneu, aby bol badatelny pokles svetlej vysky auta... a potom ten pokus zopakovat 8-[


Ja uz fakt neviem co sem mam nakopirovat aby ste mi verili :roll:
http://www.spravnytlakpneu.sk/index.php?page=clanky&modul=up&act=17




Uznávam jedno.....že na krátkej vzdialenosti sa to nedá porovnať ako na dlhej....to znamená že moje meranie by bolo neúspešné až na dlhšej dráhe....a na tej krátkej dráhe to bol pokus ktory mi vyšiel......a predtým som tiež nad tym rozmýšlal a nevedel som......ako to vlastne je...vyplýva s toho jedno......fukajte ,fukajte a kontrolujte. tlak v pneumatikách......porúčam sa.....))))))))

PS: Alfi vždy ked budeš mat niečo dokázané tak to sem jebni,ako ja..)))) a nebudeme sa tu stebou hádať.....a rozoberať to tu na 3 strany....))))
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 22:09

zhmp napísal:
PS: Alfi vždy ked budeš mat niečo dokázané tak to sem jebni,ako ja..)))) a nebudeme sa tu stebou hádať.....a rozoberať to tu na 3 strany....))))


Ale ja som sa nechcel hadat kua :D ... a ani som to nemal nicim dokazane hned na zaciatku.... ja som vychadzal z toho, ze efektivny radius toho "virtualneho kolesa" ktore roluje po zemi a toci samotnym hriadelom, je iny, ked je sfuknuta pneu, lebo hriadel je blizsie k zemi.....a potom som len hladal podklady pre moju pravdu ;)... a nastastie ten system ktory zaznamenava pokles tlaku na zaklade tych ABS snimacov mi to podlozil ;)

Ale tak hlavne, ze sme hadam vsetci mudrejsi... tak to zmysel malo 8)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 22:12

alfi666 napísal:

Ale ja som sa nechcel hadat kua :D ... a ani som to nemal nicim dokazane hned na zaciatku.... ja som len hladal podklady pre moju pravdu ;)... a nastastie ten system ktory zaznamenava pokles tlaku na zaklade tych ABS snimacov mi to podlozil ;)

Ale tak hlavne, ze sme hadam vsetci mudrejsi... tak to zmysel malo 8)


Jasné....v pohode........ale tých systémov na meranie je viac.....aj tlakove čidla a tak...))))) Ale ako hovoríš...odchýlky su až pri veščích rýchlostiach.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
darty
Príspevky: 226
Registrovaný: 14.12.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Záhorie

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 22:25

Citácia z toho linku:

"Nepriame systémy monitorovania tlaku:
Tieto systémy vnikli so záujmom splniť podmienky amerických smerníc a pritom minimalizovať čas dodania systému a minimalizovať náklady.
Nepriame systémy využívajú ABS vozidla (Antiblock Braking System), teda senzory pohybu kolies a porovnávaná je rotačná rýchlosť jedného kolesa voči ostatným. Ak je pneumatika podhustená, má iný počet otáčok voči trom ostatným počas danej vzdialenosti. Ak je zaznamenaný iný počet otáčok kolesa, vodič je upozornený prostredníctvom palubného počítača na závadu.
Bohužiaľ nepriame systémy monitorovania tlaku majú niekoľko nedostatkov. Nepriamy systém neupozorní vodiča, ktoré koleso je podhustené a neupozorní na pokles tlaku ak sa zníženie tlaku vyskytne naraz u všetkých pneumatík (to sa stáva najmä na jeseň a v zime, kedy vonkajšie teploty prudko klesajú a s nimi aj tlak pneumatík). Taktiež sa praxou preukázalo, že tento systém vytvára množstvo falošných upozornení, tie sa prejavia hlavne pri jazde na mokrej, prípadne na zľadovatenej a snehom pokrytej vozovke, kedy môže častejšie dôjsť k prešmykom kolies. V tomto prípade začína vodič po čase ignorovať poplachy tohto systému monitorovania tlaku pneumatík, čo je absolútne v rozpore s účelom týchto zariadení"

Takže by som si dovolil pochybovať o účinnosti nepriamych systémov. Nemám tento systém,
ale myslím že sa aktivuje až pri deformácii behúňa. Ale bolo by super, keby niekto kto nepriamy systém má zistil fyzickú hranicu tlaku kedy sa aktivuje upozornenie. Ale podľa mňa
to bude veľmi, veľmi nízky tlak. Čo by znamenalo stáááále to isté, že zmena otáčok závisí buď
od deformácie alebo preklzu pneu s diskom. Ale v žiadnom prípade nie to že keď sa zmenší vzdialenosť stredu kolesa k zemi, tak sa zmení obvod kolesa, to je predsa blbosť nie? Ten obvod je predsa stále rovnaký, čiže aj otáčky a to je to čo sa tu rieši.
Ja neviem...
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 22:41

darty napísal:
Citácia z toho linku:

Taktiež sa praxou preukázalo, že tento systém vytvára množstvo falošných upozornení, tie sa prejavia hlavne pri jazde na mokrej, prípadne na zľadovatenej a snehom pokrytej vozovke, kedy môže častejšie dôjsť k prešmykom kolies. V tomto prípade začína vodič po čase ignorovať poplachy tohto systému monitorovania tlaku pneumatík, čo je absolútne v rozpore s účelom týchto zariadení"

Takže by som si dovolil pochybovať o účinnosti nepriamych systémov. Nemám tento systém,
ale myslím že sa aktivuje až pri deformácii behúňa. Ale bolo by super, keby niekto kto nepriamy systém má zistil fyzickú hranicu tlaku kedy sa aktivuje upozornenie. Ale podľa mňa
to bude veľmi, veľmi nízky tlak. Čo by znamenalo stáááále to isté, že zmena otáčok závisí buď
od deformácie alebo preklzu pneu s diskom. Ale v žiadnom prípade nie to že keď sa zmenší vzdialenosť stredu kolesa k zemi, tak sa zmení obvod kolesa, to je predsa blbosť nie? Ten obvod je predsa stále rovnaký, čiže aj otáčky a to je to čo sa tu rieši.


Nezmeni sa obvod kolesa, zmeni sa "efective rolling radius".. cize rata sa akesi virtualne koleso ktoreho polomer je vyska od zeme po stred disku...

A to, ze to hlasilo chyby ked sa pretacali kolesa - no ano.. vsak nikto netvrdi, ze to nebol a neni sprosty system - kedze nevedel rozlisit preklzovanie a len znizeny tlak... bavime sa o tom fenomene, na ktorom sa ten system zaklada ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
darty
Príspevky: 226
Registrovaný: 14.12.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Záhorie

Re: Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Štvrtok, 26. Februára 2009, 23:06

Nehnevaj sa alfi, ale myslím že nie, podľa mňa je to len teória
na podporu tohto nekvalitného systému. Ten pevný obvod prejsť koleso
predsa musí a ABS meria skutočné otáčky hriadeľa, to virtuálne koleso
je zaujímavé, no obvod neoj...be.
Ale to je iba môj názor a nezmením ho pokiaľ nebudem mať GPS
v ruke pri pokuse s nahustenou a podhustenou pneu :wink:
Ja neviem...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných