... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Športový vzduchový filter + jeho čistenie

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 19:44

Našiel som článok:

Jednou z možností ako zvýšiť výkon motora je výmena tradičných vzduchových filtrov za filtre športové. Táto možnosť úpravy patrí k najjednoduchším a zároveň najlacnejším úpravám vedúcim k zvýšeniu výkonu motora. Základom úpravy je lepšia priepustnosť vzduchu cez filter a tým aj lepšie plnenie motora. Výmenou originálneho vzduchového filtra za filter športový však môžete nielen zlepšiť filtračné schopnosti a tým aj výkon motora, ale nakoniec vraj aj zvýšiť životnosť motora. To však ešte nie je všetko. Pri niektorých vozidlách sa použitím športového filtra môže znížiť spotreba paliva.

Športové vzduchové filtre sa vyrábajú (na rozdiel od bežných) z niekoľkých vrstiev bavlny, ktorá je na nosnej kovovej kostre. Výhodou týchto filtrov je možnosť ich vyčistenia a vyprania, pričom sériový filter musíte po zanesení prachom vyhodiť. Výrobcovia týchto filtrov udávajú ich životnosť na jeden milión kilometrov, za predpokladu, že sa o nich predpisovo staráte. Čistenie filtrov treba robiť podľa toho, v akom prostredí sa pohybujete. Pre bežné automobily pohybujúce sa v bežnom prostredí postačuje čistenie filtrov po prejdení každých približne 20 000 km. Pri športovom používaní vozidla sa odporúča filter čistiť v menších intervaloch. Čistenie filtra je jednoduché a zvládne ho každý motorista. Sada pre čistenie sa skladá z dvoch zložiek. Je to aplikačný olej a chemický čistič. Tieto kvapaliny si môžete u predajcu alebo výrobcu filtrov dokúpiť. Ak ste už vlastníkom takéhoto filtra, tak asi už viete, ako sa tento filter používa. Najskôr je potrebné očistenie filtra od hrubých nečistôt jemnou kefou alebo štetcom. Potom na filter naneste chemický čistič a nechajte asi 10 minút pôsobiť. Potom filter prepláchnite v pomaly tečúcej vlažnej vode (filter jemne zbelie) a na filter naneste výrobcom dodaný olej v dvoch vrstvách s dvadsaťminútovým intervalom. Napustením špeciálneho oleja získa filter opäť svoju charkteristickú farbu a schopnosť filtrácie.

Filte sa rozdeľujú podľa prevedenia:
- vložka
- kit
- univerzál

Vložka je náhradou za sériový filter, má zhodné rozmery a nie je potrebné upravovať žiadne ďalšie diely sania. Vhodné je použitie pre sériové alebo mierne upravené motory

Kit je komplet, ktorý úplne nahradzuje pôvodné sanie. Pri použití tohto systému musíte následne vyriešiť odvetranie kľukovej skrine. Kity inštalované priamo na sací trakt zvyšujú množstvo nasávaného vzduchu. Je to hlavne vďaka väčšej účinnej ploche filtra oproti jeho tvaru v prevedení pre sériovú verziu. Kit je vhodný pre závodné automobily.

Univerzál je vhodný pre ostatné automobily


Športové vzduchové filtre sú v dnešnej dobe nepostrádateľnou súčasťou každého športového a tuningového vozidla. Filtre ponúkajú nielen zvýšenie doterajšieho výkonu motora ale tiež zvýšenie krútiaceho momentu pri lepšom čistení - filtrácii nasávaného vzduchu. Režim chodu – spaľovania motora je závislý na množstve nasatého vzduchu od neho sa odvíja nastavenie množstva vstrekovaného paliva (pri motoroch s lambda sondou – elektronická riadiaca jednotka ktorá na základe bohatej alebo chudobnej spálenej zmesi robí korekcie množstve vstreknutého paliva a platí čím sa dostane do valca viac vzduchu dodá sa viac paliva - tým vzrastie výkon) Preto bol vyvinutý športový vzduchový filter ktorého štruktúra nám umožňuje nasať viacej vzduchu (až o 40 %) ktorý je tak potrebný pri zvyšovaní výkonu a správnej funkcii motora. Zloženie a štruktúra filtra: Filter je tvorený skladanou bavlnou (pri JR filtroch bavlna až vo štyroch vrstvách) a oceľovou mriežkou. Bavlna zaručuje lepšiu priepustnosť nasávaného vzduchu a pomocou oleja ktorým je bavlna napustená filter filtruje aj jemný prach (pri JR filtroch, filtrácia 99% pri časticiach rozmeru 4 micro metre) Oceľová mriežka zachytí väčšie nečistoty napríklad lístie, hmyz, kamienky a udržuje tvar filtra. Mriežka filtra je s bavlnou zalisovaná do gumy ktorá zabezpečuje utesnenie filtra po nainštalovaní do pôvodného airboxu. Výhody športového vzduchového filtra: - Športový vzduchový filter umožňuje vozidlu lepšiu akceleráciu a pružnosť motoru pomocou zvýšenia doterajšieho výkonu a krútiaceho momentu (zvýšenie výkonu okolo 3-7%), nižšiu spotrebu paliva, lepšiu možnosť tzv. vytáčania do vyšších otáčok. - Životnosť športového filtra je oveľa vyššia ako pri normálnom (štandartnom papierovom filtri) papierový filter pri znečistení treba vymeniť za nový. Športový filter pri znečistení asi po 10.000 km očistíme čistiacou sadou a môže sa opakovane použiť. Týmto sa po niekoľkých očisteniach vráti počiatočná vyššia investícia do športového filtra a dokonca športových filter je po niekoľkých ďalších cykloch očistenia lačnejší ako štandartný filter. - Nasávaný vzduch je lepšie prefiltrovaný od malých nečistôt tým šetríme motor a zvyšujeme jeho životnosť.
Naposledy upravil/-a Mimo v Štvrtok, 3. Apríla 2008, 19:47, upravené celkom 2 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 19:45

a ešte dva návody na čistenie. nie sú však rovnaké. ktorý návod odporúčate vy?

K&N
Čistenie filtra je veľmi jednoduché. Aplikujte čistiaci prostriedok najprv na čistú stranu filtra. Počkajte asi minútu a potom aplikujte prostriedok aj na znečistenú stranu filtra. Počkajte asi 10 minút, kým sa čistiaci prostriedok dokonale absorbuje do filtra. Nenechajte čistiaci prostriedok zaschnúť. Používanie akéhokoľvek iného postupu môže poškodiť filter.


Po dokonalej absorpcii, očistite filter voľne tečúcou studenou vodou. Vodu nechajte pretekať filtrom smerom z čistej strany filtra do znečistenej. Týmto sa vyplavia všetky nečistoty. Pokračujte v čistení, až kým neodstránite všetky zbytky čistiaceho prostriedku a nečistôt. V prípade extrémneho znečistenia opakujte predošlé kroky, až kým bude filter čistý.

Po vyčistení filter usušte. Filter nechajte uschnúť v prirodzenom prostredí. Nepoužívajte žiadne prípravky a zariadenia na sušenie, ktoré by mohli poškodiť Váš filter. Olejovú vrstvu nanášajte až keď je filter už úplne suchý. Olej aplikujte na vonkajšiu stranu filtra (znečistenú stranu) až kým nie je celý povrch pokrytý. Po nanesení vrstvy počkajte 20 minút. Po absorpcii skontrolujte povrch a prípadné nenaolejované časti nastriekajte olejom. Po naolejovaní je filter pripravený na použitie.

všeobecne
1. Filter opatrne vyberieme s vozidla.
2. Očistíme filter od hrubých nečistôt.
3. Pripravíme čistiaci roztok, dodržujeme pokyny výrobcu čistiacej sady do nádoby primeranej veľkosti rozrobíme roztok čističa(súčasť čistiacej sady) + vody. Filter ponoríme do nádoby.
4. Filter necháme v roztoku aby čistič mohol pôsobiť na filter asi 10-20 minút.
5. Filter vyberieme s roztoku a nečistoty vyplavíme primeraným prúdom vody.
6. Filter necháme vyschnúť.
7. Po vyschnutí nanesieme na filter impregnačný olej v spreji (súčasť čistiacej sady).
8. Nainštalujeme filter spať do vozidla.
POZOR: filter nikdy nečistime prúdom vzduchu alebo prúdom vody aby sme nepoškodili štruktúru filtra a tým znížili filtračnú schopnosť.
Naposledy upravil/-a Mimo v Nedeľa, 6. Apríla 2008, 11:41, upravené celkom 3 krát.
 
XavierX
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 20:18

Aj tu je další postup na udržbu Filtrov značky GREEN,
ono je to zrejme pre každu značku(druh) iný spôsob udržby :smile:

Údržba GREEN-filtrov

Všetky GREEN-filtre sú dodávané už naolejované.
Pre najlepší výsledok, respektíve maximálny výkon, sa odporúča čistiť filtre každých dvadsať až tridsať tisíc kilometrov, alebo každých osem až desať mesiacov.
Pokiaľ jazdíte často v znečistených alebo vlhkých podmienkach, treba filter čistiť podľa potreby.
Pravidelná starostlivosť a čistenie vášho GREEN-filtra vedie k lepšiemu chodu motora a k dlhšej životnosti vášho automobilu.

• Postup pri čistení:
1. Demontujte váš GREEN-filter z motorového priestoru.
2. Pomocou štetca, alebo kefky očistite zachytené nečistot a prach.
Obrázok
3. Naneste na filter čistiacu tekutinu od firmy GCAF.
4. Nechajte pôsobiť asi 15 minút.
5. Dôkladne opláchnite horúcou vodou.
Obrázok
6. Odstráňte prebytočnú vodu.
7. Položte filter na suché a vyhriate miesto /radiátor a pod./ a potom ku konečnému dosušeniu použite fén.
8. Po dokonalom vyschnutí jemne naolejujte povrch vášho filtra špeciálnym prípravkom od firmy GCAF.
Obrázok

U veľmi znečistených filtrov opakujte čistiaci proces dva až trikrát /body 2 až 5/.

Prostriedky pre údržbu GREEN-filtrov „GREEN-Clean"
• GREEN-Čistiaca tekutina

Obsah: 500 ml, 1,0l alebo 5,0l.
Čistiaca tekutina je vyrobená špeciálne na čistenie GREEN-filtrov. Napomáha priepustnosti a odstraňovaniu nečistôt. Je ekologicky nezávadná a biologicky odbúrateľná.

• GREEN-Impregnačný olej
Obsah: 300 ml.
Preniká a konzervuje dvojité vrstvy bavlny vášho GREEN-filtra.
Napomáha k zachytávaniu špiny, prachu, vlhkosti a iných nečistôt.
Zostáva vo vašom filtry aj po opakovanom čistení.

• GREEN-Čistiaca Sada
Veľmi populárna kombinačná sada obsahujúca 500 ml čistiacej tekutiny a 300 ml impregnačného oleja.
!!! Na čistenie GREEN-filtrov nepoužívajte iné čistiace prostriedky, pretože následne nie je možné zaručiť kvalitu a dlhú životnosť vášho filtra.


Ak by ste chcely viac info o tych filtroch dačo najdeťe tu:
http://www.greenfilter.sk/main.html

-------------------------------------------------------------------------------------
ak sa to sem nehodi tak pani Moderátory vymažte :wink:
Naposledy upravil/-a XavierX v Štvrtok, 3. Apríla 2008, 21:07, upravené celkom 3 krát.
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 20:22

:D práveže v pohode.. aspoň vidím,že všetky tri postupy sú úplne iné :? a teraz babo raď (*,)
 
XavierX
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 20:25

Noo ale všetky postupy môžu byť správne.
Rozdiel je v značke, materiály a vyhotovení.
Musiš sa riadiť postupom pisaným k tovejej značke filtru, pripadne typu filtru :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 20:26

no hej ale haluz,že ako si protirečia v sušení :lol: :lol:
 
XavierX
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 20:39

No to veru hej až teraz som si všimol :D
v jedno je napisane:
Filter necháme vyschnúť.
POZOR: filter nikdy nečistime prúdom vzduchu alebo prúdom vody aby sme nepoškodili štruktúru filtra a tým znížili filtračnú schopnosť.
a v druhom zase:
Položte filter na suché a vyhriate miesto /radiátor a pod./ a potom ku konečnému dosušeniu použite fén.

Radikálne rozdiely, ale tak Green je Green :smile:
na ten som zatiaľ nič zle nenašiel ani nepočul (zatiaľ) :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 20:47

:lol: no je to minimálne zaujímavé... a ja som dopísal k tomu návodu poznámočku že ten prvý je od K&N :lol: :lol:
 
XavierX
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 20:55

A ten druhý s tým nápisom POZOR je od akej značky???
Aby som vedel :smile:
HMM aj K&N su fayn filtre
Naposledy upravil/-a XavierX v Štvrtok, 3. Apríla 2008, 21:08, upravené celkom 2 krát.
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Štvrtok, 3. Apríla 2008, 20:55

 
Ďuri320
Príspevky: 621
Registrovaný: 19.8.2007
Bydlisko: MA

Piatok, 4. Apríla 2008, 18:04

ale tak prúd vzduchu a fén je rozdiel :?: nemyslíte? s fénom si môžem fúkať aj na do <> ,fúkni s pištolou do ktorej ide 6 barov :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
polnoc
Príspevky: 287
Registrovaný: 10.10.2007
Bydlisko: Košice

Piatok, 4. Apríla 2008, 20:11

he he mam K&N a ja to cistim tak aj tak ocistim od hrubych necistot nastriekam cistic na filter pockam 10min vlozim do nadoby s vodou max 20min vyberiem preplachnem pod tecucou vodou necham vyschnut na radiatore (fen by mohol opalit tu bavlnu )nastriekam olej , necham to pre istotu postat 24h
Biela vrtuľa dobýja modrú oblohu.
 
Užívateľov profilový obrázok
snoo
Príspevky: 773
Registrovaný: 9.8.2007
Kraj: Košický
Bydlisko: cassa

Utorok, 22. Apríla 2008, 13:28

a volakde som pocul, ye ten olej co sa nanasa na filter pri cisteni moze zasierat motor, alebo vzduchovu klapku ci take volaco. kolko ludi tolko nazorov :lol:
BMW G05 40i
BMW G01 M40i
BMW F15 40d EX
Ford mondeo mk4
BMW E91 318d EX
BMW F07 530d EX
BMW E61 530DT A/T EX
BMW e53 4,8is EX
BMW e53 4,6is EX
BMW e36 323i coupe EX
BMW e30 325i coupe EX
BMW e34 520iA sedan EX
BMW e46 323i sedan EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Autor témy
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Utorok, 22. Apríla 2008, 13:36

no to neviem či je to možné ale ja som ho po nanesení nechal odtiecť. trošku išlo. ale aj tak som mal aj v boxe ešte trochu na spodku stečené. asi treba toho oleja menej ako veľa :lol:

Na čištění se používá čistící sada KN, která obsahuje sapón a olejíček na další impregnaci.
Čištění sportovních vzduchových filtrů:
Filtr vyjmeme z vozu.
Mírným oklepáním, popřípadě štětcem očistíme hrubé nečistoty.
Připravíme roztok (čistící sada) určený výrobcem rozředěný vodou do nádoby přiměřěné velikosti filtru (nejlépe kbelík) a filtr do něho ponoříme.
Necháme cca. 20 minut roztok působit.
Filtr vyjmeme z roztoku a vyplavíme nečistoty pod proudem vody.
Filtr necháme vyschnout.
Filtr - nanášíme olejem ve spreji určený výrobcem (také součástí čistící sady), dokud filtr nezbarvíme dle barvy oleje.
Necháme zaschnout cca. 2 hodiny a namontujeme nazpět do vozu.
Upozornění - filtr nikdy neprofukujeme vzduchem!!!!!!!

v prílohe další návod pre K&N po česky :wink:
Prílohy
navod-k-cisteni.pdf
(260.6 KiB) 523 stiahnutí
KN_cisteni_filtru.pdf
(149.28 KiB) 505 stiahnutí
 
Užívateľov profilový obrázok
MikesH
Príspevky: 118
Registrovaný: 16.10.2008
Auto: ibiza 6k 1.9TDi
Kraj: Trnavský

Re: Športový vzduchový filter + jeho čistenie

Utorok, 13. Apríla 2010, 13:05

a ked neveim aky mam filter mozem to umyt len tak z jarou ci ako ?
SAD, CARGO Slovakia
ibiza 6k 1.9TDi off
BMW E34 540iA off
Peugeot306 1.4XR off

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných