Lestenie hlinikovych veci, ci uz su to kola, falce, motorovy kryt, rozpera, pedale atd sa da robit viecerymi sposobmi s roznym vysledkom. Uvadzam moj navod kde uvadzam aj realne vysledky na fotkach. Vsetko co tu napisem som skusil osobne a viem sa zarucit za tento postup. Uvitam akykolvek koment k materialu ulahceniu postupu alebo vysledky uzivatelov. Lestenie nie je drahe na material avsak je to spinava praca a je potrebna trpezlivost.
V prvom rade idem zburat mytus brusneho papiera. Sam som ho pouzil ked som zacinal a nevravim ze sa s nim neda dosiahnut dobry vysledok ale treba si uvedomit ze je to casovo a materialne narocnejsie a hlavne vysledok je casto horsi ako pri inom sposobe. Brusny papier a postup s nim je uvedeny v teme lestenie kolies a tak ho kopirovat nebudem. Hodi sa predovsetkym na nedostupne miesta kam je problem dostat sa lestiacim kotucom. Pri veciach ako su falce, rovne plochy atd. ho nema zmysel pouzivat.
Na lestenie potrebujeme:
- vec co ideme lestit
- vrtacku alebo lesticku (ma mat minimalne 1500 maximalne 2500 otacok viac ako 2500 nam bude velmi palit pastu)
- lesfiace pasty zn. Pragopol, unipol langsol a i. Vyber je siroky a kazdy si moze vybrat co preferuje (standardne je potrebne mat hrubu pastu na hrube lestenie a odstranovanie nerovnosti, pastu na dolestenie a pastu na finalny lesk. Farby su najcastejsie hneda na hrube rovnanie, zelena na dolestenie a modra, biela alebo ruzova na finalny lesk.)
- lestiace kotuce -material molino, kaliko, flanel a pod... na kazdu pastu samozrejme jeden az dva podla toho co lestime. Priemer kotucov volime podla otacok a toho co ideme lestit.
- ochranne pomocky ako plastove okuliare a rukavice... (vyberat si nitky a spinu z oci je pozitok - odporucam)
V pripade ze mame na niecom lak, farbu a pod. Je potrebne ho odstranit. Odstranovac farby alebo zbrusenie. Cim viac dobruseny povrch tym dlhsie trva praca s hnedou pastou alebo jemnejsim brusenim. Aj zle opracovany povrch moze mat zrkadlovy lesk ale nebude to ono. Uvadzam aj jednotlive fotky (idu opacne) kde som do zrkadla vylestil cast disku avsak neupravil som povrch aby som jasne ukazal ze lestit smirglom je proste zbytocne.
Taktiez co sa tyka ochrany nie je pravda ze sa to neda nalakovat - da ale musi to byt spravene profi a nie sprejom z hornbachu za 5 eur. Ochrana hlinikovych veci je rozna. Od prelestenia po case az po rozne vosky, nano pripravky a neviem coho este. Tiez co sa tyka cistenia chcem upozornit na to ze v pripade lestenych diskov alebo falcov ich nemozete cistit hociakym pripravkom na kolesa pretoze sa moze stat ze zozltnu kedze pripravky na kola maju v sebe castice na vyplnenie laku a v pripade hlinika nam proste narobia paseku...
Na nete je mnozstvo vylestenych veci dokonca som nasiel aj vylestene plechy tymto postupom takze funguje.
Postup je jednoduchy... zbavime sa laku a farby a podla zrnitosti pasty postupne lestime. Na konci by sme mal vidiet vysoky lesk a zrkadlovy obraz ktory sa pri svetle strasne blbo foti...
Verim ze tento postup pomoze viacerym z vas ktory vahate nad lestenim. Opakujem nie je to tazke a ani zdlhave ako smirglami a hlavne veci ako su falce na kolach mate za jedno dve poobedia v pohode hotove.
Prosim kludne sem davajte vysledky a pripadne zlepsenia a fotky a hlavne nech sa z toho nestane flame. Ak to niekto robi profi nech kludne napise a opravi alebo doplni ak som na nieco zabudol.
