UvodToto vlakno zakladam z dovodu castych otazok na NCS Experta, najdete tu zakladne info ako citat moduly a kodovat. Opakujem je tu fakt iba uplny zaklad. Otazky typu aky hardware potrebujem na tento software, kde ho zozeniem a ako ho nainstalovat a rozbehat skor smerujte do tohoto
vlaknaNCS ExpertNCS Expertentool aka NCS Expert je sucast BMW Ediabas balika ktory obsahuje diagnostic soft ako INPA. NCSE je jeho kodovacia cast. NCSE bol navrhnuty na interne vyuzite v BMW cize je pre ludi co vedia co robia a neponuka ziaden graficky GUI a pomoc ci nahlad ako napr. SSS Progman. Cize ak nemate vobec sajnu co robite, je dost mozne ze mozete skoncit s mrtvymi modulmi. Najvacsia vyhoda NCSE je v jeho rychlosti, kodovanie modulov trva len par sekund (trosku viac pri pri novsich autach).
Krasa NCSE spociva aj v tom ze vie vytvorit FSW/PSW trace file (Feld Schlüsselwort - FSW, and Parameter Schlüsselwort - PSW) ktory obsahuje ludsky citatelne "klucove slovo" a jeho parameter
Pre priklad to je vytiahnuty FSW/PSW trace file z LKM (Licht Control Module) z E31
FEHLER_3.BREMSLEUCHTE
melden
FL/LH_BEI_KSW_OFFEN
aktiv
KALTUEBERWACHUNG
nsl_li_re
KALTUEBERWACHUNG_NSL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_NSW
aktiv
KSW_FEHLERMELDUNG
nicht_aktiv
NSW_BEI_ABBLENDLICHT
aktiv
NSW_BEI_FL/LH
aktiv
Je to v Nemcine a plne skratiek, cize ci je to ludsky citatelne je tosku diskutabilne, ale aj na to je riesenie. TRC file obsahuje aktualny vycuc konfiguracie modulu, ale neukazuje moznosti pre danu hodnotu. NCSE tie hodnoty pozna, ma ich ulozene (v tomto pripade) v priecinku C:\NCSEXPER\DATEN\E31\ kde sa nachadzaju rozne subroy *.Cxx, jeden alebo viac pre dany modul..
Napr. EWS.C01 a EWS.C02 (C01,C02 - rozne verzie daneho modulu). Tieto subory su ale binarky cize len tak v textovom editore sa precitat nedaju a teda nam ostava tapat ake moznosti ma dany parameter na kodovanie. Ok, aktiv / nicht_aktiv je asi kazdemu jasne, ale pri FEHLER_3.BREMSLEUCHTE je tam hodnota melden a stretnete sa este s kadecim, cize na zjednotusenie je tu skvela aplikacia NCS Dummy ktora nielen preklada nemecke skratky do anglickeho jazyka ale ponuka aj zobrazovanie moznosti resp. cita binarky ulozene v C:\NCSEXPER\DATEN.....
K NCS Dummy detailnejsie nizsie , teraz v rychlosti by som zhrnul ako nastavit NCS Expert a ako citat moduly v aute.
Citanie modulov cez FSW/PSW trace files cez NCS ExpertDefaultne nastavenie NCSE je kodovanie, cize ak zmenime "JOB" na citanie, tento program je neskodny a neni co dodrbkat. Predtym ale treba pre NCSE dobry profil. Defaultne NCSE ma v sebe
"Expertenmodus" profile ("FZG2.PFL") ale neodporucam. Vacsina ludi pouziva "Revtor's NCS Expert Profile"
Download:
Revtor's NCS Expert Profile (1 kB)

Rozbalit .zip a presnunut REVTOR.PFL do foldra C:\NCSEXPER\PFL\
Potom v C:\NCSEXPER\WORK vytvor prazdny text file FSW_PSW.MAN (Ulozit ako *.MAN)
Teraz uz len spojit diagnosticky interface s autom, kluce do spinacky, otocit do polohy 1 a otestovat konektivitu s INPou... (nezabudnut zatvorit INPU pred pouzitim NCSE)
1.) Spustime program NCS Expert (C:\NCSEXPER\BIN\NCSEXPER.EXE)
2.) Z File menu vyberieme "Load Profil"
3.) Vybehne nam popup okno s akutalnymi profilmi. Vyberieme Revtor's NCS Expert Profile -> OK
4.) Klikneme VIN/ZCS/FA (F1) (tlacitka na spodku okna sa nam zmenia)
5.) Klikneme ZCS/FA f. ECU (F3)
6.) Vybehne nam popup s BMW tovarenskymi oznaceniami rad.. Vyberieme konkretny rad (napr. E46)
7.) Vybehne nam dalsi popup kde vyberieme ECU z ktorej NCS nacita VIN, napr. prvu (EWS,CAS,atd)
8.) V tomto momente by sme mali uz vidiet nacitane info o danom aute ako napr. VIN atd
9.) Stlacime tlacitko Back (F6) v strede okna uvidime dostupne moduly a defaultny job ktory je SG_CODIEREN, (kodovanie) ktore momentalne nepotrebujeme cize bacha na to co teraz stlacis.
10.) Stlacime Proces ECU (F4) a vyskoci popup s modulmi na kodovanie
11.) Vyberieme pozadovany modul (ak chceme viac modulov, treba ist jeden po druhom)
12.) Vybehne nam popup ktory zobrazi *.Cxx, *.IPO a *.PRG file pre zadany modul. Oplati sa poznacit si ich pre dalsiu pracu s NCS Dummy
13.) Klikneme Change job (F2) a vyberieme s popup menu job CODIERDATEN_LESEN (Read only, citanie modulov)
14.) Klikneme Execute job (F3) process trva len par sekund a hotovo
Otvorime folder C:\NCSEXPER\WORK a pribudli tam dva subory FSW_PSW.TRC" a "NETTODAT.TRC, ten ludsky citatelny je FSW_PSW, druhy je nettodata trace ktory obsahuje hex dump. Oplati sa zazalohovat ich, kedze tieto subory su prepisovane pri kazdom dalsom citani modulu. Netreba ich kopirovat, staci premiestnit alebo premenovat NCS Expert si vytvori svoje nove.
Kodovanie modulov cez FSW/PSW trace files cez NCS ExpertS textovym editorom precitame FSW_PSW.TRC v C:\NCSEXPER\WORK\ a zmenime pozadovane parametre, ktore chceme kodovat. Po skocneni, ulozime ho ako -> save it as "FSW_PSW.MAN" -> Prepiseme predoslu verziu.
1.) Spustime program NCS Expert (C:\NCSEXPER\BIN\NCSEXPER.EXE)
2.) Z File menu vyberieme "Load Profil"
3.) Vybehne nam popup okno s akutalnymi profilmi. Vyberieme Revtor's NCS Expert Profile -> OK
4.) Klikneme VIN/ZCS/FA (F1) (tlacitka na spodku okna sa nam zmenia)
5.) Klikneme ZCS/FA f. ECU (F3)
6.) Vybehne nam popup s BMW tovarenskymi oznaceniami rad.. Vyberieme konkretny rad (napr. E46)
7.) Vybehne nam dalsi popup kde vyberieme ECU z ktorej NCS nacita VIN, napr. prvu (EWS,CAS,atd)
8.) V tomto momente by sme mali uz vidiet nacitane info o danom aute ako napr. VIN atd
9.) Stlacime tlacitko Back (F6) v strede okna uvidime dostupne moduly a defaultny job ktory je SG_CODIEREN, (kodovanie) ktore momentalne chceme.
10.) Stlacime Proces ECU (F4) a vyskoci popup s modulmy na kodovanie, vyberieme modul pre ktory mame FSW_PSW.MAN
11.) Vybehne nam popup ktory zobrazi *.Cxx, *.IPO a *.PRG file pre zadny modul. Uistite sa ze *.Cxx su pre dany modul ktory ideme kodovat cez FSW_PSW.MAN
12.) Klikneme Change job (F2) Ked job name uz je SG_CODIEREN tak 13ku mozme preskocit
13.) Vyskoci Choose job popup okno a vyberieme si SG_CODIEREN
14.) Stlacime "Execute job" (F3) trva to iba par sekund.
Ked NCS EXPERT skonci kodovanie, zatvorime aplikaciu vratime kluce v spinacke do polohy 0
Modul je v tomto momente nakodovany.
Odporucam po kodovani vyprazdnit FSW_PSW.MAN (nie vymazat)... Proste aby FSW_PSW.MAN ostal cisty.
Caste chyby, NCS Expert[*]
COAPI-1020: can not open file for reading - Treba sa ubezpecit ze FSW_PSW.MAN je v NCSEXPER\WORK\ a ze ma naozaj koncovku *.MAN a nie .txt alebo inu.
[*]
COAPI-1063: CABD-parameter error - K tejto chybe dochadza pri pokuse nakodovat nieco co modul nepodporuje
[*]
COAPI-1141: FSW faulty alebo
COAPI-1142: PSW faulty - K chybe dochadza ked sa zabudne vycistit (nie vymazat) FSW_PSW.MAN
[*]
COAPI-2020: no answer from ECU: K chybe dochadza ked sa pokusame komunikovat s mrtvym, pokazenym alebo nepritomnym modulom.
NCS DummyNCS Dummy je aplikacia ktora ulahcuje pracu s NCS Expertom. NCS Dummy iba cita a analyzuje datove subory ktore pouziva NCS Expert, okrem toho nerobi nic cize nic nedodrbka
Vyzaduje iba pristup k DATEN foldru od NCS Experta a tiez k WORK foldru.
Download:
NCS Dummy 0.6.0.1 (336 kB)
NCS Dummy ide iba pod Windows cize Pinguin a MAc maju smolu.
NCS Dummy ma velmi jednoduche uzivatelske rozhranie cize kto sa dal uz na kodovanie cez NCS Expert mu urcite pochopi.
Este ukazka ako NCS Dummy preklada TRC files do anglickeho jazyku + prezradza moznosti ktore mozete pri kodovani vyuzit
Generated with NCS Dummy version 0.5.0.1 — copyright © 2011 revtor software
Output : Module Functions
Chassis : E31
Module : LKM2.C25
FUNCTION KEYWORD FUNCTION KEYWORD TRANSLATION
PARAMETER KEYWORD PARAMETER KEYWORD TRANSLATION
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
FL/LH_BEI_KSW_OFFEN HIGH BEAMS IN FTP SIMULTANEOUSLY WITH OPEN POPUP HEADLIGHTS
aktiv active
nicht_aktiv not active
KALTUEBERWACHUNG_NSL COLD MONITORING - FOG LIGHTS - REAR
nicht_aktiv not active
aktiv active
FEHLER_3.BREMSLEUCHTE THIRD BRAKE LIGHT FAILURE
nicht_melden do not report
melden report
KALTUEBERWACHUNG COLD MONITORING
nsl_li_re left and right rear fog lights
nsl_li left rear fog light
Zoznam modulov E46ABG : Airbag Module
AEWS : Vehicle Imobilizer
AKMB (FA) : Instrument Cluster
ALC : Automatic Light Control
ALSZ (FA) : Light Switching Centre
ASC : Automatic Stability Control
BIT : Basis Interface Telephone
BTM : Passenger Mirror Module
CVM : Convertible Top Module
DSC : Dynamic Stability Control
EKP : Fuel Pump Control
EWS (ZCS) : Vehicle Imobilizer
FTM : Driver Mirror module
GM5 : General Module (Central Body Electronics)
GT : Navigation
GR2 : Cruise Control II
IHKA : Integrated Automatic Heating/Air conditioning
IHKR : Integrated Heating/Air conditioning Regulation
KMB (ZCS) : Instrument Cluster
LSMC : AHL Module Left
LSZ : Light Switching Centre
LWS : Steering Angle Sensor
MIR : Multi-Information Radio
MK60 : ABS Anti-lock Brake System
PDC : Park Distance Control
RAD : Radio
RDC : Tyre Pressure Check
RLS : Rain Light Sensor
RSMC : AHL Module Right
SHD : Sliding/Tilting Sunroof
SM : Seat Memory
UEB : Rollover Sensor
ULF : Universal Charging and Hands-free Facility
TCU : Telematic Control Unit
TV1 : TV Tuner (Analog)
ZHZ : Auxiliary Heater
Zoznam modulov E602LSMC : AHL Module Left
2RSMC : AHL Module Right
4BMOT : Engine Electronics Benzin 4 Cyl.
6BMOT : Engine Electronics Benzin 6 Cyl.
6DMOT : Engine Electronics Diesel 6 Cyl.
8BMOT : Engine Electronics Benzin 8 Cyl.
ABG : Airbag Module
ACC : Active Cruise Control
AFS : Active Front Steering
AHM
ALC : Active Steering Computer
AMPT : Top HiFi Amplifier (DSP L7)
ARS : Dynamic Drive System
BALBV
BFS
CANS
CAPPL : Car Communication Computer (CCC)
CAS (FA) : Car Acces System
CAUDI : Audio System Controller (ASK)
CGATE : Communication Gateway
CHAMP
CHOST : Communication Host
CTUNE : Aerial Tuner
CVM : Convertible Top Module
DAB : Digital Tuner
DSC : Dynamic Stability Control
DWAI : Anti Theft Acces System
DWAS : Anti Theft Tilt Alarm
EDC : Electronic Damper Control
EGS : Electronic Transmission Control
EHB3
EHC : Electronic Ride-height Control
EKP : Electric Fuel Pump
FALBV
FAS : Driver Seat Module
FDM
FLA : High Beam Assist
HKL : Rear Lid Lift
HUD : Heads Up Display
IHKA : Automatic Air Conditioning
JTCA
KBM : Body Module
KGM : Body Gateway Module
KOMBI : Instrument Cluster
LCPA
LDM
LMA (FA) : Light Module
LSMC : AHL Module Left
MASK : Multi Audio System Controller (M-ASK)
MPM : Micro Power Module
MMC : Multi Media Computer
MSHD : Sliding / Tilting Sunroof
MULF :
NIVI : Night Vision
PDC : Parc Distance Control
PGS
RLS : Rain & Light Sensor
RSMC : AHL Module Right
SBSL : Satellite B-Pillar (Left)
SBSR : Satellite B-Pillar (Right)
SFZ : Satellite Vehicle (Center)
SGM : Safety and Gateway Module
SHD : Sliding / Tilting Sunroof
SHZH : Independent / Auxiliary Heater
SZL : Switch Center (Steering Column)
SZM : Switching Center (Center Console)
TBFT
TCU : Telematics Computer Unit
TCUM
TGFT
TLC : Lane Departure Warning Computer
TMBT : Door Modul Passenger
TMFT : Door Modul Driver
VGSG
Prikladam dalsie navody a PDFka z netu, ktore sa ale mozu lisit vo vsetkom oproti tomu co je hore popisane