Tém je tu veľa, stačí pohľadať:
bmw5-e60-e61/citaj-ako-prve-index-tem-linky-pravidla-navody-t57589.htmlAle ako tu bolo vyššie spomenuté. Musíš si uvedomiť, že to auto má už svoje roky a pokiaľ na ňom nebolo vymenených mnoho vecí, ako napr. časti nápravy, servis prevodovky, motora atď, tak to čaká teba. Za 5tis € nečakaj nič extra, hlavne nie výbavu. Ja som kúpil v januári tohoto roku LCI automat 530D zadokolka, motor 306D3, teda 173kW. Určite odporúčam tento motor a aj pofacelift, cena bola 7000€, ale predal som 19" kolesá, takže nakoniec 6500. Už pri kúpe som vedel, že bude treba viacero vecí porobiť. To znamená, že od kúpy sa do neho už dalo cca 2500€ + 400€ letné gumy, a to sú bežné veci, ako výmena všetkých filtrov, olejov, tým mám na mysli, motor aj prevodovka, potom išli nové predné brzdy, nové predné ložiská kolies, nové termostaty, nová škrtiaca klapka, komplet nový vonkajší rozvod s remeňmi vrátane hlavnej remenice, výmena gumových tesnení v turbo hadiciach a v saní + všade kde bolo treba, nová batéria AGM, nová hardy spojka, nový TCU modul (častá závada) a kadejaké prkotiny...
No a ber to tak, že ja som automechanik, a moje autá si opravujem sám, teda okrem výmeny oleja v prevodovke, to bolo robené u Pepqeka v servise. A zvyšná cena sú len ceny dielov bez práce a diely objednávam cez známeho servisáka, takže aj ceny sú nižšie. Ale na druhej strane, na značkách dielov sa nešetrí, všetky diely idú len kvalitné značky, žiadne šmejdy.
Teraz je auto v celku dobrom stave, samozrejme neberiem do úvahy kozmetické veci karosérie, to ma ešte len čaká, keď bude na to priestor. Technický stav je pre mňa dôležitejší.
Moje auto má nájazd 258tis, niekto povie, že 6500€ je veľa, ale výbava je slušná. Netvrdím že plnka, ako to tu niektorí fajnšmekri zvyknú povedať na auto s klímou

, ale ja mám napr. head-up displej, športové predné vyhrievané sedáky plne elektrické s pamäťou, natáčacie bixenóny, automatické diaľkové, športová prevodovka s pádlami pod volantom, softclose dverí + elektrické otváranie kufra, bezkľúčový vstup, veľká navi, ale je ešte CCC, je to akurát prelom rokov, idrive, už je viactlačidlový, panoramatická strecha (ale to by som už nechcel, lebo mi ju aj tak seklo, takže som ju odstavil a natvrdo zavrel, nevadí mi to) Na to si daj tiež bacha, je to jedna z najčastejších chýb. No a ešte kadečo iné, ako napr. fabrický M-packet, hifi systém, nezávislé kúrenie, bluetooth, atď....takže 5ky vedia byť naložené výbavou slušne, ale nie je takých veľa. Napr. sa dávalo aj nočné videnie, sledovanie jazdných pruhov a iné vychytávky...
Takže si urob obraz, že čo ťa také auto výjde, musíš rátať s tým, že auto s takýmto vekom si bude žiadať väčší servis, pokiaľ nebol ešte robený. Ak chceš automat a nevieš si ho otestovať, či funguje správne alebo nie, tak si radšej zober zo sebou niekoho, kto sa vyzná, lebo na repase zaplačeš. Ber to tak, že len samotná výmena oleja v prevodovkou s prácou stojí cca 450-500€, gumy na také auto, min 85€/ks, ak nechceš lacné Matadory, ktoré budeš stále prevažovať. Ja som kupoval Pirelli (400€ za všetky).
Ja som pred týmto mal 7 rokov E46ku 330D predfacelift a preto som teraz automaticky hľadal tento 3 liter, sú to veľmi dobré motory, spotreba je super- mne vychádza 7-7,5 l/100km. Výkonová rezerva je skvelá, predchádzajúci majiteľ dal ešte aj chip, čo som chcel dať preč, ja auto mu nezvyknem nakladať, takže to zatiaľ neriešim, ale auto má podobný výkon ako 535ka. Časom to asi prepálim aj tak na origo software.
Snáď pomohla moja skúsenosť

.