... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
mishiak
Autor témy
Príspevky: 294
Registrovaný: 14.3.2012
Auto: BMW 320xd AT E92
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Racechip

Pondelok, 17. Septembra 2012, 14:18

Chalani, co si myslite o tomto? Mam 318d 01/2008 105kW, 143PS. Rozmyslal som nad chipom a nasiel som taketo nieco:
http://www.racechip.sk/chiptuning/model/bmw-3er-e90-318d-1995ccm-105kw-143ps
Mate niekto s tym skusenost? Moze to pomoct autu alebo naopak mu skor uskodit? Nejake vyhody a nevyhody?
Vobec sa v tychto vodach nevyznam a preto budem vdacny za kazdu radu alebo nazor.
Dakujem.
BMW 320xd AT E92
BMW 318d E91 EX
VW Golf Mk3 EX
 
pe3k69
Príspevky: 212
Registrovaný: 28.10.2011
Kraj: Prešovský

Re: Racechip

Pondelok, 17. Septembra 2012, 20:42

ja tiez rozmyslam na zvysenim vykonu.. mam ten isty motor, tak ak do toho pojdes potom napis ako to dopadlo...
BTW- kolko mas km?
 
Užívateľov profilový obrázok
mishiak
Autor témy
Príspevky: 294
Registrovaný: 14.3.2012
Auto: BMW 320xd AT E92
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Racechip

Pondelok, 17. Septembra 2012, 22:35

Presne vcera som nabehol na 150 tis. km po ceste z Prahy. Ved prave rozmyslam ci ist do toho. Zatial nema s tym asi nikto skusenost. Tak bud toto alebo potom klasicky chip z MMracingu alebo Profituningu alebo nieco podobne.
BMW 320xd AT E92
BMW 318d E91 EX
VW Golf Mk3 EX
 
badbat329
Príspevky: 458
Registrovaný: 20.5.2012
Auto: F31
Kraj: Trnavský

Re: Racechip

Utorok, 18. Septembra 2012, 06:58

Kde na ceste do ciech chces vyuzit ten zvysny vykon? Pri 130 ani nedosiahnes otacky pri ktorych sa prejavi zvysenie vykonu.
Nechap ma zle mam e91 130kw 177HP asi 3 mesiace a presne to iste mi prechadzalo hlavou, zial na poriadny tunning motora nestaci len pretocit cip, motor jednoducho dostava viac zabrat. Riesenim je BMW Power Kit co je cca 1000e = vacsi chladic, ...etc.
Tak ci onak to nema cele zmysel, ak si kupis e91 s najspolahlivejsim ale zato najslabsim aktualnym diesel motorom, je nelogicke z neho robit pretekara. A zase robit tunning a hovorit ze chces jazdit rozumne mi tiez nedava velky zmysel.

Podciarknute spocitane, mas spolahlive rodinne sportovo vyzerajuce auto so super spotrebou a spolahlivostou. Na co to kazit? podla mna vyhodene prachy.
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: Racechip

Utorok, 18. Septembra 2012, 07:28

cipnuty diesel ma nizsiu spotrebu, aspon ja som mal taku skusenost pri E39 530 d

cize nacipovanie nemusi byt dobre len na "zavodenie"
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Racechip

Utorok, 18. Septembra 2012, 08:12

M performance package pre diesel sa robil ale iba pre 320d, na 318d to nenahodia. Takze original BMW asi nic neporiesis. Ak by si ale isiel do nejakeho chiptuningu, odporucil by som zmenit to, co robi BMW pre 320d, teda okrem chipu aj vacsi intercooler, silnejsia a vacsia vrtula chladica plus nejake drobne zmeny (daju sa vyhladat cez ETK). Inak mozes polahky dopadnut ako par chalanov tuto na fore, ked ti klakne motor, prepalia sa valce a podobne. Totiz kazda chipova uprava bez adekvatneho chladnia znizuje zivotnost komponentov...
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
Didymus
Príspevky: 945
Registrovaný: 23.6.2011
Auto: E63 630i
Kraj: Bratislavský

Re: Racechip

Utorok, 18. Septembra 2012, 14:48

Ked uz ides do uprav riadiacej jednotky, tak je blbost kupovat predprogramovane chipy a strkat to do kablov. Ked uz, tak zajst si do MMracingu alebo Profituningu a tam Ti poradia, zanalyzuju a presne usiju upravu na Tvoje auto. Ziadne auto nie je rovnake, preto je tieto upravy dobre robit individualne.
EX - BMW E90 320d
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Racechip

Utorok, 18. Septembra 2012, 15:16

trosku OT, ale je to k teme.

Ziadne auto nie je rovnake ako druhe. Takyto argument som uz pocul aj od ludi robiacich chiptunung ale ako konstrukter nechapem kde su akoze tie rozdiely? V com? Z tom ze niekto ma zakarbonovane ventilky viac ako druhy? Vstreky ciste vs. zadrbane? Ze turbo je v lepsom/horsom stave?

Sorry, ale motor je vyrobeny s istou presnostou a toleranciami. Cely cas vies ze vyrabas 6 valec trojliter a bude to mat 180kW. To nie je CPU kde sa vykon urci az na zaklade testov a prehrievania.
To ze sa motory robia s rezervami a toleranciami je mi jasne. Musia zarucit 135kW bez ohladu na to ci jazdis pri mori alebo na nahornych plosinach v 2000mnm. Tuto rezervu mozes vyuzit, to hej, ale aby akoze bola rozdielna pre kazde auto? To sa mi nejako nezda... [-( Vie mi to niekto rozumne vysvetlit?
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Racechip

Utorok, 18. Septembra 2012, 15:46

Rozumné vysvetlenie bude asi také, že to je marketingový blábol.
Chiptuner ti nabulíká, ako ti urobí tuning presne na mieru a odôvodní tým prečo on pýta za chiptuning viac než konkurencia.
Môj osobný názor je taký, že ak by sa mal pri chiptuningu zohľadniť každý detail, ktorým sa jedno auto odlišuje od druhého, tak by s tým bolo tak neskutočne veľa roboty kým by sa tie rozdiely odhalili (meranie na brzde na to IMHO nie je dostačujúce), a tým pádom by aj tá cena bola niekde inde. Nehovoriac o tom, že kopec rozdielov možno ani nie je možné v podmienkach bežného krčmového tunera zmerať.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Didymus
Príspevky: 945
Registrovaný: 23.6.2011
Auto: E63 630i
Kraj: Bratislavský

Re: Racechip

Utorok, 18. Septembra 2012, 16:55

Bavime o aute z vyroby alebo o aute, ktory je jazdene? Pokial je to auto z vyroby, to nechapem ani ja a tiez som nad tym viackrat rozmyslal, ako mozu mat auta vyrobene na rovnakom pase za rovnakych podmienkok a postupov rozne vlastnosti, resp., ci vobec maju. Pokial riesime jazdene, tak tam je to asi jasne, ze kazde auto ma uz odzite ine veci a kilometre a tak sa da uprava urobit tak aby to tomu konkretnemu kusu neublizilo.
EX - BMW E90 320d
Obrázok
 
badbat329
Príspevky: 458
Registrovaný: 20.5.2012
Auto: F31
Kraj: Trnavský

Re: Racechip

Streda, 19. Septembra 2012, 06:39

ptz napísal:
cipnuty diesel ma nizsiu spotrebu, aspon ja som mal taku skusenost pri E39 530 d

cize nacipovanie nemusi byt dobre len na "zavodenie"


ano ak chces povedat ze 105kw a 150kw a dve generacie v kostrukcii robi rozdiel tak mas pravdu...ale s temou to vela spolocne nema
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Racechip

Streda, 19. Septembra 2012, 08:19

k tej nizsej spotrebe, je pravda ze upraveny motor (trebars chipnuty) bude mat nizsiu spotrebu ako pred tym, ale len v pripade ze nezmenis charakter jazdy!

V principe ide o to, ze pokial neupraveny motor potreboval na akceleraciu 80% vykonu a na "cruising speed" 40%, tak po uprave ak by si jazdil rovnako (rovnake zrychlenie, rovnaka cestovna rychlost) tak motor bude potrebovat menej, povedzme 75% a 30%. To ti spravi tu usporu... ale ruku na srdce, neverim tomu ze ked niekto upravi 177ps motor na 210ps, ze bude jazdit rovnako pokludne ako pred tym :)))
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: Racechip

Streda, 19. Septembra 2012, 08:46

ruku na srdce, jazdil som tak :smile: pretoze v meste aj tak toho moc nenavymyslas. spotreba klesla o cca 1 l / 100 km. a to aj napriek tomu, ze som sem tam vyuzil plny vykon a krutak (co je na diesly priam nutne obcas spravit, inak zdechne)

najazdil som na nacipovanom aute cca 130 000 km (pred tym, ako som ho kupil, bolo nacipovane tiez) a jazdi do teraz, bez problemov - s povodnym turbom!

ale je jasne, ze 3.0 d 6valcovy motor ma inu vydrz ako povedzme 2.0 d 4valec

cize ano, je to stylom jazdy a spravnym zaobchadzanim
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Racechip

Streda, 19. Septembra 2012, 09:33

Salat: prosim ta aky je teda tvoj nazor ako strojara na chip? Nemyslim tento sunt v nadpise, ale povedzme od MM racing alebo tak...s tym, ze vykon by som urcite nedal zvysit o viac ako 17-20% :)
Myslim, co sa tyka nejakeho radikalneho znizenia zivotnosti komponentov.
dakujem
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Racechip

Streda, 19. Septembra 2012, 11:24

Chiptuning sme niekedy robili. Upravene mapy mali vecsinou pridane vo vyssich otackach a ubrate v nizsich, takze pri kludnej jazde mali lepsiu spotrebu, ale na brzde pri obmedzovaci to lamalo rekordy.
TDI maju velky potencial na pridavanie tlaku a nafty, no pri tych vyssich otackach uz generuju tolko tepla, ze dlhodobejsia jazda pod plynom dost ubera na zivotnosti.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných