myxo napísal:Prosim o radu. v diagnostike mi svieti chyba
2A67 Valvetronic Vnitřní porucha
2A6B Valvetronic omezení výkonu Servomotor
čo to znamená? čo je poškodené? prosim o vysvetlenie.
dik
V prvom rade potrebujes bmw diagnostiku DIS alebo ISTA, ktora napise presne znenie chyby atd. Tieto hatlaniny univerzalnych diagnostik su uplna nahovno, lebo z nich nebude mudry nikto.
Moze tam byt viac problemov, aj samostatna VVT jednotka moze byt vadna ak uvadza nejaku internu chybu, ale moze byt vadny aj servomotor valvetroniku, resp snimac natocenia VVT hriadela atd atd. Ta prva chyba by mala byt ovela vystiznejsie popisana, dolezite je aj vediet kolko krat nastala a za akych okolnosti. Ta druha chyba je len vysledok tej prvej - teda nudzovy rezim valvetronicu kedy je naplno otvoreny na maximalne zdvih ventilov a motor riadi nie VVT ale klasicka skrtiaca klapka.
Co som pozeral narychlo na zahranicne fora podla kodov chyb, vyzera to najskor na chybny servomotor VVT. Treba ho jednoducho vymenit.... Odidst moze pomerne casto ked sa v nom nahromadi tolko prachu z kief ze zacne prebijat a skratovat sam o svoju kostru. Da sa to aj premerat... Ked sa vymeni, je treba spravit nastavenie VVT, teda jeho koncovych poloch. Zvladne to INPA alebo pripadne DIS.
To cidlo natocena vacky mal kolega asi na mysli cidlo natocenia VVT excentrickeho hriadela, co je nieco ine ako cidlo vacky. To cidlo je brutalne drahe, original v BMW 380eur
