... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

mmracing.sk
 
badbat329
Príspevky: 458
Registrovaný: 20.5.2012
Auto: F31
Kraj: Trnavský

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Pondelok, 22. Februára 2016, 14:07

urcite nema kazda N47 problemy s retazou, ale faktom ostava ze su firmy ktore sa na repas N47 specializuju a maju z toho slusne prachy, tiez BMW nieje same co ma problemy s retazami, ale predsa od premioveho vyrobcu sa caka viac. Aspon viete na co treba davat pozor + nezabudnut skratit vymenny interval oleja pri vyssich najazdoch aspon na 15tkm.
 
Užívateľov profilový obrázok
DarkBeast
Príspevky: 218
Registrovaný: 31.8.2011
Auto: E91 LCI Mpacket
Kraj: Zahraničie

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Pondelok, 22. Februára 2016, 14:37

madxface napísal:
Sformulujem to inak. N47 je vyborny motor na vykon/spotrebu/emisie, ale napicu skontruovany. Kazdy jeden ma problem s rozvodmi, rozdiel je len v pocte najazdenych kilometrov, kedy material povoli a problem sa prejavi. Z toho dovodu bola v celej EU Technicka akcia na bezplatnu vymenu rozvodovej retaze vsetkych motorov N47D20O0, N47D20A, N47D20O1, popripade iba napinaku (technicke-okienko/zvolavacka-n47-2-0l-motory-vymena-rozvodov-t98686.html), aj ked oficialne sa BMW nikdy nepriznalo k vyrobnej chybe. http://www.auto.cz/bazar-top-pet-nejhor ... =2-BMW-N47

Musis brat do uvahy, ze bmw malo vzdy politiku bezudrzbovej rozvodovej retaze, teda najazd aspon 500.000km a ak si aj menil, bolo to jednoduche, kedze retaz bola vpredu. na N47 je retaz vzadu, jebacka ako cez rifle.



ano viem o zvolavačke moje auto do nej nespadalo, ale stale si mi neodpovedal proste neexistuje žiadna štatistika kolko percent aut bolo realne vadnych, kde prdla retaz alebo praskol blok. Stale len čitam mal som dve tri auta, kde sa to stalo alebo niekto vymenil retaz preventivne ale neverim tomu, že sa tento problem tyka každeho auta to by sa o tom pisalo ešte asi viac či? :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Pondelok, 22. Februára 2016, 16:29

DarkBeast napísal:


ano viem o zvolavačke moje auto do nej nespadalo, ale stale si mi neodpovedal proste neexistuje žiadna štatistika kolko percent aut bolo realne vadnych, kde prdla retaz alebo praskol blok. Stale len čitam mal som dve tri auta, kde sa to stalo alebo niekto vymenil retaz preventivne ale neverim tomu, že sa tento problem tyka každeho auta to by sa o tom pisalo ešte asi viac či? :smile:

Ako bud teraz ja nerozumiem co ty chces pocut, alebo ty nerozumies, co je technicka akcia/zvolavacka :smile:

Zjednodusene, tykalo sa to 100% dotknutych motorov (bavime sa len o rozvodoch, bloky motora su ina kapitola), aby sa odstranila chyba z minulosti alebo preventivne predlzila zivotnost motora. Na tvoj motor mozno bude zvolavacka o rok o dva a mozno nikdy.

A objektivna statistika? snad si nemyslis, ze by taky koncern dokonaleho nemeckeho inzinierstva verejne priznal, ze kolko posranych motorov vyprodukoval a opravil? A to sa bavime len o opravach vykonanych v autorizovanych servisoch... Vacsina ludi na tychto starych kktinach (rozumej vozidlo starsie ako 5 rokov, kedy konci Servisny balik) neservisuje v autorizaku, ale si to spravi za tretinove naklady u lokala. A take data nikto nikdy nepozbiera.

Ale ak chces pocut moj subjektivny nazor, som presvedceny, ze urcite na vsetkych dotknutych motoroch neroztrhne retaz, cize to bude menej ako 99% :D Vyhodou je, ze sustiacu retaz odborne ucho zachyti a treba sa na to pozerat ako dalsi servisny ukon.

Nejake interne cislo som ale specialne pre teba vyzistil, tak v ziline v jednom servise sa od leta do zimy 2015 vymenilo 30 rozvodov na N47

PS: ja mam 8 rocnu kktinu, aby sa niekto nezhacil :D
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12564
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Pondelok, 22. Februára 2016, 19:15

N47 je prepadak a to sa vsetci zhodneme,lebo aby mal tolko much jeden motor tak to je katastrofa bmw,ale co uz....


Moja bilancia je taka z 50 aut,40 aut retaz pocut,5 ich bolo ok a 5 ich malo retaze uz vymenene.....Tie auta co u mna boli boli fakt len par ks co nemali problem z rozvodma....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
BMWlive
Príspevky: 292
Registrovaný: 24.4.2011
Auto: BMW E90
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Pondelok, 22. Februára 2016, 19:29

ok, ale to ze je pocut retaz nic neznamena, nie? Ten zvuk robi retaz na vodiacich listach..Ide o to ci je slaba, ze je az volna..ci kazda sustiaca retaz sa automaticky vytaha?
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2320
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Pondelok, 22. Februára 2016, 19:38

Neboj, keď bude tá reťaz zlá, tak to bude parádne sustat :thumbup: kamoš si ju dal skontrolovať do Auto-motivu a domo ho poslali peši, že to už auto nemusí zvládnuť.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Utorok, 23. Februára 2016, 00:47

netreba z toho robit tragediu..... Jednoducho vsetci majitelia nech si daju preventivne skontrolovat rozvody v BMW, kde nato maju specialnu proceduru a pripravky a vedia urcit, v akom stave to je. A ked treba retiazku, rozety a voditka vymenit, jednoduho to treba dat spravit a je vymalovane.... Nitko s tym uz nic ine nespravi a predstava zeby sa bmw rozhodlo naraz na vsetkych tychto autach vymenit rozvody zadarmo je asi prilis odvazna....Tak isto predstava, ze si kupim auto a bude mit sluzit bez jedineho investovaneho eura dasat rokov dnes uz neexistuje... Myslim si ze v tomto je trosku aj tak vyhoda n47 - aspon ked je to v prdeli, je to aj pocut a clovek sa o tom moze dovtipit dopredu ze treba nieco riesit.... Nie ako u inych motorov, kde motor do poslednej chvile bezi ok, a naraz to rupne (ako napriklad spominane zadretie olejoveho cerpadla v 3.0d)
Tieto neduhy a kopa inych sa zdaleka netykaju len BMW. Spustu aut ma este horsie problemy a my o tom nemusime tusit ked sa v tejto sfere nepohybujeme. A samozrejme nie len s motormi.
Len tak moj posledny zazitok z pred par dni.... Mangelka ma maly Mercedes ktory ma stresne lamelove panoramaticke okno (povodny vyrobca tohto vynalezu webasto). Ked v nom nieco prasklo a zacalo tiect dovnutra, zacal sa dlhy boj. V MB o tom zeby to riesili, nechceli ani poucut a utekali odomna prec. Ze to robili dvakrat v zivote a porad to tieklo.... Nakoniec to spravili v inom servise kde sa s tym srali a maturovali dva tyzdne a boli z toho pekne nestastni... Vysledok je cena za opravu cca 850eur (po kamaratsky) s tym ze nemam to okno uz radsej otvarat ked nemusim.... :D
 
eddy159
Príspevky: 139
Registrovaný: 15.2.2008

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Utorok, 23. Februára 2016, 07:49

chalani ale mam na Vas taku otazku. Myslite si ze BMW tento problem napravilo od roku 2011 lebo ja nie. Ja to vidim tak ze ten motor je stale prepadak. Ak si spomeniete na 2.5 tds ked kazdy plakal ze na tom motore prakaju hlavy. Podla mna toto je popri tom totalna katastrofa? kupovali sme x1 18dma nalietane 178000 a ja som ju tam pocul.
 
badbat329
Príspevky: 458
Registrovaný: 20.5.2012
Auto: F31
Kraj: Trnavský

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Utorok, 23. Februára 2016, 08:33

tak N47 z hladiska spolalivosti voci predchodcovi M47 urcite niej krok dopredu :D Tiez si nemyslim ze po 2011 sa problem s retazmi uplne odstranil, ale aspon to nieje take caste.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Utorok, 23. Februára 2016, 13:42

Bmw v servisnom buletine uvadza, ze od 03/2011 je to v poriadku a vraj aj ked je nieco pocut selestit, vraj to treba povazovat za seriovy stav, neriesit nic, a vraj v ziadnom pripade nehrozi roztrhnutie retaze.
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Utorok, 23. Februára 2016, 13:54

veril by si tomu vyjadreniu BMW, keby si mal n47micku po tom datume a motor by vydaval nejake sustanie a podobne? :)
 
Mareeek_K
Príspevky: 37
Registrovaný: 24.11.2014
Auto: BMW 320d ED
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Utorok, 23. Februára 2016, 14:08

Ahoj, tak len môj postreh. Mám 05/2011 N47.
Bol som v BMW servise pred rokom a reťaz bolo počuť, tak mi to vymenili aj keď auto nespadalo do zvolávačky (pár EUR sa doplácalo na kvapaliny atď, ale to je jedno :)). Potom nastalo ticho :)

Inak ako sa prejavuje to poškodené čerpadlo? Auto zrazu prestane ísť, alebo počuť nejaké pazvuky? Nejaké zlé vlastnosti?
kedy môže dôjsť k poškodeniu celej vstrekovacej sústavy (iba ak odíde čerpadlo celkom - to znamená, že prestane tlakovať?)

Vďaka moc.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Utorok, 23. Februára 2016, 16:01

kompre napísal:
veril by si tomu vyjadreniu BMW, keby si mal n47micku po tom datume a motor by vydaval nejake sustanie a podobne? :)


ja som len tlmocil co uvadza bmw. Jasne ze tomu vyjadreniu neverim a dam to skontrolovat pripadne vymenit.

Mareeek_K - kolko si mal km vtedy ked to menili?

s tymi cerpadlami by som velmi nedramatizoval. Tie problemove kusy sa prejavili vo vlemi kratkom case, vacsina aut co sa robila bola este v zaruke...
Myslim ze tie vadne cerpadla resp seria sa tykala aj niektorych 3.0d pokial viem.
 
Mareeek_K
Príspevky: 37
Registrovaný: 24.11.2014
Auto: BMW 320d ED
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Utorok, 23. Februára 2016, 16:37

Ahoj, menili mi to pri 150 000 cca. Bolo ju počuť výraznejšie za studena - taký štrkotavý zvuk, po zahriatí už menej. Po nahodení novej úplne iný zvuk.

Poslednú dobu mám ale taký rezonančný cinkajúci zvuk (práve okolo alternátora - CP4 čerpadla - reťaz určite nie), tak mám veľké obavy, či to nemôže byť vadným čerpadlom. Zvuk sa stupňuje otáčkami motora, je to ako keby rezonoval plech nejaký :/ Ako sa prejavuje teda to poškodené čerpadlo? Dík
 
Užívateľov profilový obrázok
jkk
Príspevky: 2867
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E90 skúsenosti N47 - prasknutý blok

Utorok, 23. Februára 2016, 16:38

to olejove cerpadlo zaujima aj mna kedze mam 3d 170kw..ma uz ale nalietane 280t km cize teoreticky je to ok? je mozna nejaka kontrola?
EX: E91 330xd `08
EX: E46 330i `00
EX: E46 323i `99

Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných