... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
lawbreaker
Autor témy
Príspevky: 159
Registrovaný: 16.7.2013
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK-TN

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Štvrtok, 18. Júla 2013, 21:26

1morok napísal:
mal som m52b20 v e36qp, žral 1-2L oleja na výmenu, teda cca 15tkm
m54b30 v e46qp, smg5q žerie viacej, povedal by som tak 3L na výmenu 15-20tkm
otec mal m54B3O v e39, žrala podobne ako môj 3L
bratranec mal m54b30 v e46qp smg6q,žrala trochu menej oleja, benzínu tiež o málo menej ako môj 3L, neviem či to bolo tým 6q alebo skôr štýlom jazdy
jeden kamoš mal m54b22 v e46qp, žrala ešte viac oleja, aj benzínu ako môj 3L
ďalší kamoš mal m54b25 v e46kombi, nežrala ani deci oleja na výmenu

všetky tieto autá mali +/- rovnakú spotrebu benzínu, je možné všetko od 7 do 13L, kombinovane 10L
ale najmenej asi tá 325i v tom kombi, to ale asi preto, lebo chalan jazdil ako penzista

na všetkých týchto autách sa pokazili dva termostaty, na oboch mojich kupečkách, dve tie hlúpe klapky v saní na otcovom a bratrancovom 3L a tiež dve tesnenia pod víkom ventilov na týchto istých motoroch
a ešte sem-tam nejaká remenica, už presne neviem na ktorých

spotrebu toho oleja by som vôbec neriešil, pri cene 7-10eur/L
iné motory s takýmito výkonmi majú spotrebu benzínu vyššiu o L/100km takže je to vo finále ajtak výhodnejšie

ak by som si mal znovu vyberať e46 tak 3L s LPG

hadam som pomohol



dakujem, presne takto si predstavujem konstruktivny prispevok do diskusie =D> =D> =D>

jasne ze spotrebu oleja netreba riesit z hladiska ceny za liter ale ako si naznacil, je to velmi pekny indikator ktory napovie ako sa k autu spravali predchadzajuci majitelia.
btw. nemas ziadne skusenosti s 328?
ex: E46 320ci Orientblau
now: Audi A4 B7 Avant 1.8T quattro Lava-gray
 
Užívateľov profilový obrázok
1morok
Príspevky: 771
Registrovaný: 12.2.2007
Auto: 330ci smg
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: žiar

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Štvrtok, 18. Júla 2013, 21:57

ťažko ale zistíš pri obhliadke ako je na tom motor so spotrebou olej
a tiež sa to nedá odsledovať presne ani prevádzkou
isté ale je, že je to tak v poriadku a práve vďaka tomu, že je ten motor taký "netesný" asi beží s menšími stratami a má teda takú skvelú spotrebu pomerovo k výkonu

ešte som zabudol, otec menil v jeho e39 odvetranie kľukovej skrine a vtedy tá spotreba olej dosť klesla, ale už si nepamätám čísla
teraz ma napadlo, jeden známy mal asi prvú E46 3L na slovensku, objednával ju ešte v časoch keď sa normálne predávali 328i, čakal na ňu dosť dlho a on mal strašne vysokú spotrebu oleja, lial tam olej spolu s benzínom pri tankovaní, robil si z toho srandu, že nemusí vôbec meniť olej, len filter, lebo ho mal stále čerstvý ale on jazdil, aj stále jazdí na plný kotol
motoru ale podľa mňa ajtak viac škodí podtáčanie a dusenie
 
Užívateľov profilový obrázok
lawbreaker
Autor témy
Príspevky: 159
Registrovaný: 16.7.2013
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK-TN

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Piatok, 19. Júla 2013, 09:19

1morok napísal:
ťažko ale zistíš pri obhliadke ako je na tom motor so spotrebou olej
a tiež sa to nedá odsledovať presne ani prevádzkou
isté ale je, že je to tak v poriadku a práve vďaka tomu, že je ten motor taký "netesný" asi beží s menšími stratami a má teda takú skvelú spotrebu pomerovo k výkonu

ešte som zabudol, otec menil v jeho e39 odvetranie kľukovej skrine a vtedy tá spotreba olej dosť klesla, ale už si nepamätám čísla
teraz ma napadlo, jeden známy mal asi prvú E46 3L na slovensku, objednával ju ešte v časoch keď sa normálne predávali 328i, čakal na ňu dosť dlho a on mal strašne vysokú spotrebu oleja, lial tam olej spolu s benzínom pri tankovaní, robil si z toho srandu, že nemusí vôbec meniť olej, len filter, lebo ho mal stále čerstvý ale on jazdil, aj stále jazdí na plný kotol
motoru ale podľa mňa ajtak viac škodí podtáčanie a dusenie


NEVIEM CI PRAVE NETESNOST MOTORA A SPOSOBUJE MENSIE STRATY A SKVELU SPOTREBU!!
TO NEJAK NESEDI.
ex: E46 320ci Orientblau
now: Audi A4 B7 Avant 1.8T quattro Lava-gray
 
Užívateľov profilový obrázok
1morok
Príspevky: 771
Registrovaný: 12.2.2007
Auto: 330ci smg
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: žiar

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Piatok, 19. Júla 2013, 19:26

netesný -tým som myslel podobne ako prvé M5 motory v e39, žrali na 1000km viac ako 1L oleja, čo bolo podľa bmw v norme
potom ich vylepšili, prestali žrať ale pri honení na okruhu sa ľahšie zavarili
proste ten motor bol postavený tak aby zniesol väčšie teplotné namáhanie a nezatiahlo ho pri tom
u m54B30 je tá relatívne nízka spotreba benzínu na úkor spotreby oleja, ten motor proste beží ľahšie, má menšie straty ale žerie olej. rozoberalo sa to na nejakom nemeckom foore, už si ale nespomeniem..
 
heroe
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Nedeľa, 21. Júla 2013, 21:11

1morok ti napísal všetko čo potrebuješ vedieť.

Ja len pridám že pokiaľ ti nejde o výkon tak spotrebu budú mať všetky rovnakú, od 8-9 litrov s manuálom v pohode zajazdíš s ktorýmkoľvek kombinované trasy (NIE čisté mesto).

Ja by som volil M54B30.

So spotrebou oleja ťa chlapci trošku postrašili :lol: , moja 330ci nežerie olej, myslím si že by nemal ani jeden z tých motorov pokiaľ nie je pred koncom, ja si skôr myslím že tie motory reálne ten olej nespotrebujú ale vytečie z nich, kukni toto http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=882732
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Pondelok, 22. Júla 2013, 10:19

ak to chces fakt ekonomicky volil by som m52b28TU

dovodov je viac
- motor je este zliatina hlinika nie tak cisty hlinik ako m54 - zerie menej oleja uz zo samej podstaty
- ma jemne mensie brzdy ako 330i a tym padom tam obujes aj 16" zimaky, taktiez kotuce su lacnejsie
- ten rozdiel vykonu spozorujes kde? jedine ak si s nejakym curakom budes meriat ftaka :D

nevyhoda - je starsi a tym padom mu mozu chybat niektore prvky vybavy ktore 325/30 moze mat default, na druhu stranu sa da vsetko dobastlit

tak ci onak na vsetkych musis pretesnit vanos, vymenit odlucovac oleja a podobne blbosti a co je horsie, ani na jednej sa nezvykne chodit ako dochodca a tym padom nieje problem najst kusky s dost vyslahanym motorom.

tak ci onak, radsej 320i v dobrom stave ako 330i vrak, musis si sam vybrat co vlastne chces, potrebujes, comu budes kupovat banany a ci na nich mas
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
lawbreaker
Autor témy
Príspevky: 159
Registrovaný: 16.7.2013
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK-TN

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Pondelok, 22. Júla 2013, 21:53

heroe napísal:
ja si skôr myslím že tie motory reálne ten olej nespotrebujú ale vytečie z nich, kukni toto http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=882732


z tých obrázkov a zoznamu dielov ide strach [-o<
ex: E46 320ci Orientblau
now: Audi A4 B7 Avant 1.8T quattro Lava-gray
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo
Príspevky: 653
Registrovaný: 14.6.2009
Auto: e36 328iA LPG
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Sobota, 4. Októbra 2014, 16:38

porovnavat spotreby oleja medzi jednotlivymi motormi je hovadina. M52 a M54 su skoro rovnake motory(co sa tyka mazania uplne).
Ja som mal na M52B28 spotrebu oleja enormnu, tiez nejake 3-4l na vymenu. Po pretesneni motora(a tym myslim najma simereingy ventilov) spotreba klesla na 0(medzi vymenami klesne z hodnoty max na hodnotu min). A to pouzivam riedky 5W/30 a mam kilometre uz aj podla tacha(ktore bolo urcite stocene) bliziace sa k 300. Takze porovnavat rozne motory v roznej kondicii a s roznou historiou nie je prave to prave....

Ja osobne by som siel jednoznacne do M54B30.
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Sobota, 4. Októbra 2014, 20:23

To že M54 žierie olej je preto, že má ALUSILOVÉ vložky válcov zatiaľ čo M50 NIKASILOVÉ (preto tak nežerie olej). M52 má tiež alusilové vložky. M54 bude žrať olej stále, čiastočne pomôže pravidelná výmena separátora a trochu hustejší olej.
BMW začalo používať alusil preto, že nikasil korodoval keď motor spaľoval palivo s obsahom sulfúru.
 
miki012
Príspevky: 659
Registrovaný: 2.1.2009
Auto: x5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: sered

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30

Nedeľa, 5. Októbra 2014, 07:31

Tak ja mam325i vymenil som Separator dal sa spravit vanos tesnenie veka ventilov a po 10000km som dolieval 4dc oleja.spotreba lpg podla nohy:) teraz som spravil na 52litrov 532 km:)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných